In sfarsit, dupa aproape o luna de la plasarea comenzii, s-ar parea ca o sa-mi primesc maine sau poimaine TV-ul comandat de Black Friday. E TV-ul alor mei, il asteapta mai ceva ca pe Mos Cracila.
Xmas shopping frenzy
In prag de Craciun, atat pe mine cat si pe sotioara ne-a cam apucat cheful de cumparat chestii. Sotioara isi cauta geanta pentru laptop, eu am pus ochii pe un RoboFish, pe un card micro-SDHC de 16Gb pentru tableta si pe Prometheus la reducere :-)
Tentant si HDD-ul asta extern de 2TB, dar si asta de 1TB.
Inca nu ne-am oprit...
PS: Poza cu cadourile e de aici.
Tentant si HDD-ul asta extern de 2TB, dar si asta de 1TB.
Inca nu ne-am oprit...
PS: Poza cu cadourile e de aici.
pregatiri pentru Craciun
Gata, mi-am mobilizat echipa si am facut si noi bradutul in birou :-) Acum asteptam sa vina Mos Craciun (in firma mai e cunoscut si ca Mos Avans, dar am auzit ca in unele parti mai are un alias, Mos Prima).
acum doi ani
Cand au trecut, oare?
Acum doi ani, pe la ora asta, ne pregateam sa mergem la Arcadia. Eram nerabdatori, nelinistiti, curiosi, si total nepregatiti pentru ce avea sa urmeze. Aproape patru ore mai tarziu...s-a intamplat ea, Nati. Un puiut de om cu plamani puternici, tipand furioasa ca fusese smulsa, fara acordul ei, din culcusul cald in care se lafaise pana atunci.
Acum doi ani, pe la ora asta, ne pregateam sa mergem la Arcadia. Eram nerabdatori, nelinistiti, curiosi, si total nepregatiti pentru ce avea sa urmeze. Aproape patru ore mai tarziu...s-a intamplat ea, Nati. Un puiut de om cu plamani puternici, tipand furioasa ca fusese smulsa, fara acordul ei, din culcusul cald in care se lafaise pana atunci.
epilog la faza cu drumul
Bine, chiar sper sa fie epilogul povestii despre care am scris aici si aici.
In rezumat: pe 16 noiembrie, in sfanta zi a turului doi al alegerilor prezidentiale, niste unii s-au apucat de distrus un drum privat si unul public, in scopul extinderii retelelor de energie electrica si apa curenta, in conditiile in care nu aveau autorizatiile pentru asa ceva (am inteles ca e depusa documentatia, dar autorizatia nu a fost inca emisa). Asta a fost greseala 1.
In rezumat: pe 16 noiembrie, in sfanta zi a turului doi al alegerilor prezidentiale, niste unii s-au apucat de distrus un drum privat si unul public, in scopul extinderii retelelor de energie electrica si apa curenta, in conditiile in care nu aveau autorizatiile pentru asa ceva (am inteles ca e depusa documentatia, dar autorizatia nu a fost inca emisa). Asta a fost greseala 1.
plec in Hawaii dupa Black Friday
Acum ca mi-am gasit in sfarsit camasa mult-visata. Daca o mai iau si la reducere, pot pleca linistit in Hawaii cu banii pe care-i economisesc.
Black Friday american la UTOK
UTOK este un brand relativ nou pe piata din Romania. Daca-mi aduc bine aminte, a aparut anul trecut pe plaiurile mioritice, si primele produse le-am vazut pe site-ul f64.
namol care nu-i de Techirghiol
Precum spuneam ieri, revin cu niste poze facute aseara, la lumina intunericului, si azi dimineata, in care se poate vedea cam in ce hal a ajuns drumul pe care circulam noi. Responsabilul cu dezastrul asta e un cocalar care a construit 2 case din (daca nu ne-au inselat ochii) tot felul de resturi (vai de cei care le vor cumpara, daca nu stiu ce si cum sa verifice) si care, din cate inteleg, e si ceva posesor de videochat. Deci e un antreprenor.
probleme, Gogule
La unii nu merge liftul, la altii drumul pana in fata casei e transformat in camp arabil (de fapt, ce zic eu? in aratura veritabila) de niste indivizi care fac lucrari de extindere a retelei de apa si gaz fara macar sa aiba autorizatie pentru asta (verificat!).
De duminica, 16 decembrie, nu se mai poate circula pe strada mea, toata lumea trebuie sa faca un ocol semnificativ ca sa ajunga acasa. Impreuna cu ceilalti vecini afectati, vom lua masurile care se impun (politie, ApaVital, eON Tg. Mures, etc.)
Poze maine.
De duminica, 16 decembrie, nu se mai poate circula pe strada mea, toata lumea trebuie sa faca un ocol semnificativ ca sa ajunga acasa. Impreuna cu ceilalti vecini afectati, vom lua masurile care se impun (politie, ApaVital, eON Tg. Mures, etc.)
Poze maine.
cateva ganduri
Se pare ca avem un nou presedinte. Iohannis a iesit mult peste Ponta. Am fost sceptic, in sinea mea eram sigur ca o sa iasa Ponta, desi in sufletul meu, speram sa iasa Iohannis.
votam neamtul?
Recunosc, si nici macar smerit: habar n-am politica. Nu urmaresc emisiuni cu dezbateri (totusi, chiar imi pare rau ca am ratat-o pe aia de aseara, desi cam toata lumea zice ca mai mult si-a facut nervi decat...orice altceva), nu urmaresc talk-show-uri cu politicieni/experti/etc., deci nu prea am habar ce zic unii sau altii. In concluzie, evit sa ma lansez in discutii pe teme politice, pentru ca nu-s pe felie.
bringing back the old days
De multa vreme cochetam cu ideea achizitionarii unui pick-up. Mi-au zis ai mei ca batranul Tesla la care, in copilarie, am ascultat viniluri si eu si frate-meu, nu mai functioneaza. Combina First, care avea si un platan pentru viniluri, nu mai e de multa vreme printre noi. Asadar, am cautat un pick-up.
Ponta, cu un pas mai aproape de a fi PeSeDinte
Am vrut sa pun alt titlu la postarea asta, dar nu mi-a venit in minte in ce cuvand sa inserez ACL. ACoLit...AsCuLtator...pACaLici...pACaLit...nu prea merge. Lipsa de inspiratie.
AMR 2
Mai sunt doar 2 zile pana la alegeri. 2 zile in care nehotaratii mai pot lua o decizie. 2 zile in care ii mai pueti convinge pe sceptici si resemnati ca mersul la vot nu e ca mersul la film, "lasa ca-l vad alta data, sau il descarc de pe torent". Sansa de a-ti spune cuvantul vine rar, o data la 5 ani. Si, daca un film il poti vedea la orice ora si in orice zi, presedintele ti-l alegi doar o data la 5 ani.
prezidentiale 2014
Fiind in prag de alegeri prezidentiale, cand, dupa muuuuulti ani petrecuti pe "tron", Base va fi inlocuit de altcineva, ma hazardez si eu la ceva parere personala despre candidati. Si sa-i luam pe rand:
Black Friday Pro la f64
Nici nu s-a terminat octombrie, ca deja incepe lumea cu "black friday"-ul.
In intervalul 24-26 octombrie, incepand de la ora 00:00, f64 da startul la Black Friday Pro. Se anunta reduceri substantiale (pana la 50%) la articole din gama pro, iar marcile "afectate" vor fi Canon, Elinchrom, Nikon, Sigma, Sony, Sandisk si Tamron.
Comenzile vor fi livrate ASAP, adica in ziua urmatoare efectuarii comenzii pentru provincie, sau in aceeasi zi pentru Bucuresti, daca se alege Allure Curier ca modalitate de livrare. Comenzile peste 300 RON au livrarea gratuita. Misto!
Mai multe detalii se gasesc aici.
Asa-mi face cu ochiul prime-ul asta Canon...
In intervalul 24-26 octombrie, incepand de la ora 00:00, f64 da startul la Black Friday Pro. Se anunta reduceri substantiale (pana la 50%) la articole din gama pro, iar marcile "afectate" vor fi Canon, Elinchrom, Nikon, Sigma, Sony, Sandisk si Tamron.
Comenzile vor fi livrate ASAP, adica in ziua urmatoare efectuarii comenzii pentru provincie, sau in aceeasi zi pentru Bucuresti, daca se alege Allure Curier ca modalitate de livrare. Comenzile peste 300 RON au livrarea gratuita. Misto!
Mai multe detalii se gasesc aici.
Asa-mi face cu ochiul prime-ul asta Canon...
Canon,
Elinchrom, Nikon, Sigma, Sony, Sandisk și Tamron - See more at:
http://blog.f64.ro/2014/10/23/cum-ne-pregatim-de-black-friday-pro/#sthash.y3hRpIYc.dpuf
Canon,
Elinchrom, Nikon, Sigma, Sony, Sandisk și Tamron - See more at:
http://blog.f64.ro/2014/10/23/cum-ne-pregatim-de-black-friday-pro/#sthash.y3hRpIYc.dpuf
Black Friday Pro
Black Friday Pro
Black Friday Pro
Black Friday Pro
Black Friday Pro
Black Friday Pro
Black Friday Pro
Black Friday Pro
sfarsitul lumii - editia 2014
Ne apropiem cu pasi repezi de sfarsitul lui 2014. E frig, e ceata, e din ce in ce mai intuneric cand ma trezesc (la 6:00AM) si cand ies de la munca (cca 5:30-6:00PM).
little helper tower - precizari (continuare)
O sa adaug inca ceva la precizarile de aici.
8. In cazul in care nu s-a inteles, tot ce inseamna bricolaj in cazul meu e un hobby. Un hobby se practica, prin definitie, in timpul liber. Hobby-ul acesta necesita lumina naturala cat mai multa si temperaturi pozitive, pentru ca tot ce tine de taiat, slefuit si asamblat fac exclusiv afara, din motive cat se poate de evidente (zgomot, mizerie, dezordine, etc.).
8. In cazul in care nu s-a inteles, tot ce inseamna bricolaj in cazul meu e un hobby. Un hobby se practica, prin definitie, in timpul liber. Hobby-ul acesta necesita lumina naturala cat mai multa si temperaturi pozitive, pentru ca tot ce tine de taiat, slefuit si asamblat fac exclusiv afara, din motive cat se poate de evidente (zgomot, mizerie, dezordine, etc.).
Keywords:
bricolaj,
little helper tower
pentru pisici
Daca tot am terminat cu bricolajul, ma pot ocupa de o casuta pentru cele doua pisici ale noastre, Jerry si Boogie. E din ce in ce mai frig, si ele fiind pisici "de curte", as vrea sa le fac un fel de adapost pentru noptile geroase de iarna.
Little helper tower - rosu - Corina - faza 4 dubla 2
Aseara am fost ceva mai eficient. Pe la 21:30 terminasem de vopsit. Asadar...azi pot preda turnuletul :-)
Acestea fiind spuse, aici se incheie sezonul de bricolaj din 2014. Mai vedem in primavara daca reiau activitatea sau nu :-)
Acestea fiind spuse, aici se incheie sezonul de bricolaj din 2014. Mai vedem in primavara daca reiau activitatea sau nu :-)
Keywords:
bricolaj,
little helper tower
deci asa ceva...
Bre, cum adica sa ajunga mult-discutat-mediatizat-bloguit-etc.-ul film Usturoi tocmai in Americi, si la noi, in minunatul oras ocarmuit de Nichita ot Dorohoa, sa nu vedem nici macar o coaja, o frunza, o chişcăturicî acoloşaia? Apoi dreptu-i asa?
La Cluj e rupere si bataie pe locuri, se umplu sali de 700 de locuri (si asta numai cele pe scaun, dar cred ca se sta si in picioare, la nevoie), a fost si la Alba Iulia, in Timisoara, Zalau, Bucuresti, Sibiu... Vrem si la Iasi!!!
Alo, uăi Groparuli, uai! Sî audi, uăi?
Sursa foto: Filmul Usturoi
La Cluj e rupere si bataie pe locuri, se umplu sali de 700 de locuri (si asta numai cele pe scaun, dar cred ca se sta si in picioare, la nevoie), a fost si la Alba Iulia, in Timisoara, Zalau, Bucuresti, Sibiu... Vrem si la Iasi!!!
Alo, uăi Groparuli, uai! Sî audi, uăi?
Sursa foto: Filmul Usturoi
Little helper tower - rosu - Corina - faza 4 dubla 1
Aseara, pe la 22:10, pe cand concurentii Masterchef se chinuiau sa prepare homar, t-bone si peste unditar, am terminat de aplicat primul strat de vopsea. Teoretic, azi urmeaza stratul 2 si apoi il pot preda.
Keywords:
bricolaj,
little helper tower
decizii, decizii
A trecut ceva timp de cand bebelina noastra de (acusica) 2 ani a inceput sa-si spele dintisorii (nu foarte precis, ce-i drept, dar e laudabil efortul). Acum foloseste o periuta clasica, manuala sa-i zicem, pentru copii, dar e foarte fascinata de periuta de dinti electrica a lui mami.
un roman vs un tatar
Am o nedumerire. Am observat azi o chestie care chiar m-a facut sa-mi pun niste semne de intrebare.
Strada Han Tatar din Tatarasi e strada Han Tatar, nu? Adica nu e pe jumatate Han Tatar si pe jumatate Vasile Lupu, nu? Eu stiu ca Vasile Lupu e aia care vine dinspre Doi Baieti si merge spre P-ta Chirila; strada aia pe unde circula si tramvaiul.
Strada Han Tatar din Tatarasi e strada Han Tatar, nu? Adica nu e pe jumatate Han Tatar si pe jumatate Vasile Lupu, nu? Eu stiu ca Vasile Lupu e aia care vine dinspre Doi Baieti si merge spre P-ta Chirila; strada aia pe unde circula si tramvaiul.
noaptea devoratorilor de preturi la Altex
Stim cu totii ca toamna zilele sunt mai scurte, si ca se intuneca mai repede. Prin urmare, tinand cont ca pe la ora 18 deja cam incepe sa se intunece, Altex da drumul la ora aia la Noaptea Devoratorilor de Reduceri.
Eu am cam pus ochii pe boxele astea Yamaha. Acum, sper sa mai fie de acord si sotioara sa spargem bugetul :-)
Happy shopping!
Eu am cam pus ochii pe boxele astea Yamaha. Acum, sper sa mai fie de acord si sotioara sa spargem bugetul :-)
Happy shopping!
Little helper tower - Corina - ultimul pe 2014
Astazi am muncit la ultimul turnulet din 2014. Am taiat partile componente, le-am slefuit, l-am montat si, in functie de timp, o sa ma ocup cat pot de repede si de vopsit. In orice caz, sper ca miercuri sau joi, cel tarziu, sa-l predau.
LE: Si turnuletul asta va fi tot rosu.
LE: Si turnuletul asta va fi tot rosu.
Keywords:
bricolaj,
little helper tower
little helper tower - lac alb - Elena - faza 4
Aseara, pe la 21:35, am terminat de vopsit. Tinand cont ca era cam frig si eu sunt racit, am efectuat operatiunea in casa. Acum turnuletul este pregatit pentru livrare :-)
LE: Turnuletul a fost livrat in dimineata zilei de 9 octombrie. Asteptam impresii :-)
LE: Turnuletul a fost livrat in dimineata zilei de 9 octombrie. Asteptam impresii :-)
Keywords:
bricolaj,
little helper tower
little helper tower - lac alb - Elena - faza 3
La turnuletul vopsit cu lac alb am lucrat in paralel cu cel rosu, adica asta. A fost mult de lucru, mult de taiat si mult smirghel de inhalat. La un moment dat chiar ma gandeam ca s-ar putea sa stranut direct peleti. Pacat ca inca nu am semineul instalat.
Diseara ii dau stratul 2 si maine seara il pot livra.
Dupa asta, teoretic, mai urmeaza una sau doua comenzi (una e sigura), si pun punct pe anul asta la Little Helper Tower. Mai vedem la primavara :-)
Diseara ii dau stratul 2 si maine seara il pot livra.
Dupa asta, teoretic, mai urmeaza una sau doua comenzi (una e sigura), si pun punct pe anul asta la Little Helper Tower. Mai vedem la primavara :-)
Keywords:
bricolaj,
little helper tower
little helper tower - rosu - Ramona - faza 4
La turnuletul asta sar direct la faza 4 :-) Adica astazi il predau. Am tras tare in weekend la doua turnulete in paralel, ocazie cu care m-am ales si cu o raceala. Asadar, imi urez pofta buna la Humagrip si Strepsils Plus
Keywords:
bricolaj,
little helper tower
imi pun semineu
Tevedeceii vor sa-si izoleze termic blogul.
Sursa foto: teracota
Stie cineva de ce acte avemm nevoie pentru reabilitarea termica a blogului si unde le depunem? #plsRT Multumesc!
— Florica si Zicu (@tvdece) September 29, 2014
I-am ajutat nitel cu niste informatii, si m-a strafulgerat o idee: tinand cont ca la mine treaba e ok in privinta asta (blogul e tanar, inca nu am nevoie de izolare), dar as vrea sa-i adaug un plus de ...ceva, ce-ar fi sa-mi trag semineu? Ceva cam ca asta de mai jos, sa nu-i fie frig blogului in perioadele de blogger's block:Sursa foto: teracota
little helper tower - rosu - Ramona
Dupa o pauza ceva mai lunga, cauzata de o interventie chirurgicala la mana stanga, revin in campul muncii.
Saptamana asta incep lucrul la un turnulet nou, care va fi rosu. Dupa asta mai urmeaza inca unul la care voi folosi lac alb, tot pe baza de apa, si apoi inca unul. Dupa asta o sa spun stop, cel putin pentru anul asta. Deja zilele sunt scurte, lumina naturala disponibila dupa orele de serviciu e din ce in ce mai putina, asadar nu o sa ma mai pot ocupa de proiecte de genul asta, care presupun destul de mult timp. Eventual o sa mai fac ceva chestii mai mici, dar nu sunt 100% sigur.
Pentru turnuletul rosu am cumparat cheresteaua, trebuie doar sa gasesc niste ore zilele astea sa pregatesc piesele puzzle-ului. Dupa aia sa le slefuiesc, sa le asamblez si sa le vopsesc. E de lucru :-)
Saptamana asta incep lucrul la un turnulet nou, care va fi rosu. Dupa asta mai urmeaza inca unul la care voi folosi lac alb, tot pe baza de apa, si apoi inca unul. Dupa asta o sa spun stop, cel putin pentru anul asta. Deja zilele sunt scurte, lumina naturala disponibila dupa orele de serviciu e din ce in ce mai putina, asadar nu o sa ma mai pot ocupa de proiecte de genul asta, care presupun destul de mult timp. Eventual o sa mai fac ceva chestii mai mici, dar nu sunt 100% sigur.
Pentru turnuletul rosu am cumparat cheresteaua, trebuie doar sa gasesc niste ore zilele astea sa pregatesc piesele puzzle-ului. Dupa aia sa le slefuiesc, sa le asamblez si sa le vopsesc. E de lucru :-)
Keywords:
bricolaj,
little helper tower
sofer de Logan
Oarecum ca raspuns la postarea lui Arhi, o sa-mi dau si eu cu parerea.
In general, asa-i, soferii de BMW sfideaza codul rutier. Pentru ca pot si pentru ca "vrea" ei. Dar e valabil si pentru taximetristi, pe orice masina ar fi ei. Si pentru tiristi, avand avantajul unei masini mari, inalte si cu niste tone. Sincer, cand vezi ca ala mare vrea ceva, tu te cam caci pe tine si il cam lasi. E ca la scoala primara, cand ala de-a patra ravneste la senvisul celui din clasa intai. I-l ia fara prea multe menajamente.
Am avut de-a face cu tot felul de soferi de cand conduc (10 ani anul asta). Soferi de masini tari, care aproape se lipesc de tine si te forteaza sa te dai la o parte, kamikaze cu "tichete" care dau blana pe european doar ca sa-ti arate ca [whatever], idioti care schimba banda fara semnalizare si te trezesti cu ei in fata, tolomaci care se bazeaza, probabil, pe telepatie si nu-ti dau de stire daca merg la stanga sau la dreapta, bizoni carora nu le functioneaza luminile de frana sau care franeaza brusc, cu scopul de a opri undeva, fara s amai si semnalizeze, si exemplele ar putea continua.
Ca sofer de Logan, ma consider destul de disciplinat. Semnalizez cand intru in intersectii, la intrare si iesire din giratoriu, cand schimb banda (fie ca trec de pe banda 1 pe banda 2 sau invers), nu dau flash-uri pe european daca ala din fata mea merge mai incet (neavand autostrazi in Moldova, ne multumim si noi cu drumul european). Am vazut acum cativa ani cum se procedeaza pe autostrada in Austria: folosesti semnalizarea. Esti in spatele unuia care, din punctul tau de vedere, merge ca melcul, ii dai semnalizare stanga, ala vede si se muta ca sa poti trece tu. Mi-a placut, e elegant si mai putin agresiv decat flash-urile (mai ales pe timp de noapte).
In localitati si in afara localitatilor pastrez viteza legala. In general, merg cu 5-7 km/h mai mult decat ce zice pe panou, si pana acum a fost OK. Evident, s-a intamplat sa mai scap piciorul pe acceleratie. Cred ca sunt putini cei care nu au facut asta si nu s-au ars.
In 10 ani am luat 3 amenzi pentru viteza. Prima a fost in 2006, pentru 65km/h in localitate. A doua a fost in 2008, in Bulgaria, cica aveam 66 in zona de 60. Fiind in Bulgaria, inclin sa cred ca nu a fost chiar pe bune. A treia a fost anul trecut, pe european. 75 in zona de 60, unde cam toata lumea merge cu 80-90. M-au oprit pe mine si pe inca un nene. Dupa asta, in zona aia, n-am mai depasit viteza, pentru ca nu stii de unde sare "nino-nino".
Incerc intotdeauna sa pastrez o distanta sigura fata de cel din fata mea, fie in deplasare, fie cand stationez. Problema e ca nu fac la fel si cei din spatele meu, motiv pentru care iarna trecuta am avut masina in service, pentru ca doamna care oprise in spatele meu la semafor era cam aproape, si cand pustanul cu A4 n-a mai putut opri in timp util si a pocnit-o, doamna si-a infipt Mercedes-ul A Klasse in fundul Loganului. Aventuri...
Nu ma bag in depasiri daca nu sunt sigur ca reusesc sa le duc la capat in siguranta. Aproape ca am facut o prostie odata, prin 2008, prin Bulgaria, cand nu cunosteam masina foarte bine, si i-am cam bagat in boale pe cei din masina. Am inceput sa depasesc un tir, oarecum in panta, si de pe sensul opus venea o basculanta, ceva. Masina incarcata, numar limitat de CP, nu prea a mers. Bine ca am avut timp sa ma repliez. De atunci m-am invatat bine, stiu cat poate duce masina si unde e OK sa ma bag. Altfel, prefer sa stau pe banda mea si sa-i las pe cei mai in putere sa treaca.
De obicei, pe european, sunt atent si la cei care vin din spate. Cand sunt pe banda 2 si mi se pare ca e unul mai zmeu si vine cam tare, semnalizez frumos dreapta, ma retrag pe banda 1 si il las sa treaca, inainte de a-mi da el flash-uri. Plus ca, in general, merg pe banda 1, mai putin pe sectoarele de drum unde stiu ca exista riscul sa iti apara brusc in fata vreo caruta sau vreun tolomac, pe picioare sau cu masina.
Acum vreo 4 ani, mergeam spre Roman cu un amic. Trecuseram de Miclauseni, eram aproape de intrarea in judetul Neamt, noi pe banda 2, cu 100 si ceva la ora, cand, de pe un drum adiacent, a tasnit o caruta de-a curmezisul drumului european. Am avut o strafulgerare in care m-am vazut mulat pe cosul carutei. Din fericire, amicul a avut prezenta de spirit si nitica bafta, si dupa un pic de tango pe strada si o trecere aproape razanta pe langa un cap de pod, a oprit pe acostament. Evident ca idiotul de carutas era deja departe, dand bice disperat calului. Am stat vreo 10 minute sa ne revenim.
Nu vreau sa pozez in virtuosul lui peste. Le am si eu pe ale mele. Sunt momente in care fac greseli, sau sar peste anumite reguli, dar macar incerc sa o fac fara sa deranjez, fara sa-i pun pe ceilalti in pericol. Suntem cu totii oameni si suntem predispusi la greseli, unele cu voie, altele fara.
Acum, ce sa zic, in sufletul meu sunt beemvist. Sper sa-mi permit o asemenea masina la un moment dat, si sa fiu in stare sa o stapanesc. Am avut ocazia sa conduc, in ordine, Dacia 1310 (masina pe care am facut scoala si fosta masina a tatalui meu), Toyota Corolla, Isuzu Trooper, Volkswagen Caravelle, Renault 5, Renault Megane, Seat Ibiza, Toyota Avensis, Logan 1.5DCI si acum Loganul curent, pe benzina. Cu toate m-am comportat responsabil si cu prudenta. Atunci cand n-am facut-o, mi-am luat-o (am reusit sa bag Isuzu-ul in sant, din fericire fara leziuni pentru mine si fara daune majore pentru el). Dar am invatat din asta sa respect masina si puterea motorului. Sa invat ce poate si ce nu. Sa imi invat si eu limitele, in simbioza cu masina pe care o conduc. Cel mai tare m-a intimidat VW-ul. E inalt, mi se parea ca nu-l pot controla.
In concluzie, incerc sa fiu un sofer cat mai bun, cat mai disciplinat. Si sper, fie ca voi ramane loganist, fie ca voi deveni beemvist, sa imi pastrez principiile si disciplina in trafic.
Drum bun tuturor!
In general, asa-i, soferii de BMW sfideaza codul rutier. Pentru ca pot si pentru ca "vrea" ei. Dar e valabil si pentru taximetristi, pe orice masina ar fi ei. Si pentru tiristi, avand avantajul unei masini mari, inalte si cu niste tone. Sincer, cand vezi ca ala mare vrea ceva, tu te cam caci pe tine si il cam lasi. E ca la scoala primara, cand ala de-a patra ravneste la senvisul celui din clasa intai. I-l ia fara prea multe menajamente.
Am avut de-a face cu tot felul de soferi de cand conduc (10 ani anul asta). Soferi de masini tari, care aproape se lipesc de tine si te forteaza sa te dai la o parte, kamikaze cu "tichete" care dau blana pe european doar ca sa-ti arate ca [whatever]
Ca sofer de Logan, ma consider destul de disciplinat. Semnalizez cand intru in intersectii, la intrare si iesire din giratoriu, cand schimb banda (fie ca trec de pe banda 1 pe banda 2 sau invers), nu dau flash-uri pe european daca ala din fata mea merge mai incet (neavand autostrazi in Moldova, ne multumim si noi cu drumul european). Am vazut acum cativa ani cum se procedeaza pe autostrada in Austria: folosesti semnalizarea. Esti in spatele unuia care, din punctul tau de vedere, merge ca melcul, ii dai semnalizare stanga, ala vede si se muta ca sa poti trece tu. Mi-a placut, e elegant si mai putin agresiv decat flash-urile (mai ales pe timp de noapte).
In localitati si in afara localitatilor pastrez viteza legala. In general, merg cu 5-7 km/h mai mult decat ce zice pe panou, si pana acum a fost OK. Evident, s-a intamplat sa mai scap piciorul pe acceleratie. Cred ca sunt putini cei care nu au facut asta si nu s-au ars.
In 10 ani am luat 3 amenzi pentru viteza. Prima a fost in 2006, pentru 65km/h in localitate. A doua a fost in 2008, in Bulgaria, cica aveam 66 in zona de 60. Fiind in Bulgaria, inclin sa cred ca nu a fost chiar pe bune. A treia a fost anul trecut, pe european. 75 in zona de 60, unde cam toata lumea merge cu 80-90. M-au oprit pe mine si pe inca un nene. Dupa asta, in zona aia, n-am mai depasit viteza, pentru ca nu stii de unde sare "nino-nino".
Incerc intotdeauna sa pastrez o distanta sigura fata de cel din fata mea, fie in deplasare, fie cand stationez. Problema e ca nu fac la fel si cei din spatele meu, motiv pentru care iarna trecuta am avut masina in service, pentru ca doamna care oprise in spatele meu la semafor era cam aproape, si cand pustanul cu A4 n-a mai putut opri in timp util si a pocnit-o, doamna si-a infipt Mercedes-ul A Klasse in fundul Loganului. Aventuri...
Nu ma bag in depasiri daca nu sunt sigur ca reusesc sa le duc la capat in siguranta. Aproape ca am facut o prostie odata, prin 2008, prin Bulgaria, cand nu cunosteam masina foarte bine, si i-am cam bagat in boale pe cei din masina. Am inceput sa depasesc un tir, oarecum in panta, si de pe sensul opus venea o basculanta, ceva. Masina incarcata, numar limitat de CP, nu prea a mers. Bine ca am avut timp sa ma repliez. De atunci m-am invatat bine, stiu cat poate duce masina si unde e OK sa ma bag. Altfel, prefer sa stau pe banda mea si sa-i las pe cei mai in putere sa treaca.
De obicei, pe european, sunt atent si la cei care vin din spate. Cand sunt pe banda 2 si mi se pare ca e unul mai zmeu si vine cam tare, semnalizez frumos dreapta, ma retrag pe banda 1 si il las sa treaca, inainte de a-mi da el flash-uri. Plus ca, in general, merg pe banda 1, mai putin pe sectoarele de drum unde stiu ca exista riscul sa iti apara brusc in fata vreo caruta sau vreun tolomac, pe picioare sau cu masina.
Acum vreo 4 ani, mergeam spre Roman cu un amic. Trecuseram de Miclauseni, eram aproape de intrarea in judetul Neamt, noi pe banda 2, cu 100 si ceva la ora, cand, de pe un drum adiacent, a tasnit o caruta de-a curmezisul drumului european. Am avut o strafulgerare in care m-am vazut mulat pe cosul carutei. Din fericire, amicul a avut prezenta de spirit si nitica bafta, si dupa un pic de tango pe strada si o trecere aproape razanta pe langa un cap de pod, a oprit pe acostament. Evident ca idiotul de carutas era deja departe, dand bice disperat calului. Am stat vreo 10 minute sa ne revenim.
Nu vreau sa pozez in virtuosul lui peste. Le am si eu pe ale mele. Sunt momente in care fac greseli, sau sar peste anumite reguli, dar macar incerc sa o fac fara sa deranjez, fara sa-i pun pe ceilalti in pericol. Suntem cu totii oameni si suntem predispusi la greseli, unele cu voie, altele fara.
Acum, ce sa zic, in sufletul meu sunt beemvist. Sper sa-mi permit o asemenea masina la un moment dat, si sa fiu in stare sa o stapanesc. Am avut ocazia sa conduc, in ordine, Dacia 1310 (masina pe care am facut scoala si fosta masina a tatalui meu), Toyota Corolla, Isuzu Trooper, Volkswagen Caravelle, Renault 5, Renault Megane, Seat Ibiza, Toyota Avensis, Logan 1.5DCI si acum Loganul curent, pe benzina. Cu toate m-am comportat responsabil si cu prudenta. Atunci cand n-am facut-o, mi-am luat-o (am reusit sa bag Isuzu-ul in sant, din fericire fara leziuni pentru mine si fara daune majore pentru el). Dar am invatat din asta sa respect masina si puterea motorului. Sa invat ce poate si ce nu. Sa imi invat si eu limitele, in simbioza cu masina pe care o conduc. Cel mai tare m-a intimidat VW-ul. E inalt, mi se parea ca nu-l pot controla.
In concluzie, incerc sa fiu un sofer cat mai bun, cat mai disciplinat. Si sper, fie ca voi ramane loganist, fie ca voi deveni beemvist, sa imi pastrez principiile si disciplina in trafic.
Drum bun tuturor!
proba de microfon
Nu-s mare fan CTP, dar uneori mai citesc editorialele lui. Si mi-a placut exemplul dat in articolul asta:
La începutul Probei de microfon al lui Mircea Daneliuc, o femelă genuină povesteşte reporterului în Gara de Nord: „Eu am venit din Moldova. M-a luat, a zis că mă duce la el acasă, că-mi dă să mănânc. M-a dus la el acasa şi... m-a... violat. Pe urmă mi-a dat ceva de mâncare şi a plecat, a zis că are treabă, m-a închis în casă şi a plecat.” ”Şi tu ce-ai făcut?” ”Păi, am dat cu mătura, am mai aranjat prin casă, că era cam mizerie.”Cam asa suntem noi, ca popor.
anvelope de vara
Stiu, vara e pe sfarsite. In doua luni trecem la "sosonii" de iarna, verificam lanturile pentru zapada, cumparam spray-uri si solutii degivante, etc.
Anyway, mi-am dat seama ca am de recomandat 2 tipuri de anvelope de vara. Primul ar fi Michelin Energy Saver+. Al doilea ar fi Continental Premium Contact 5. Anvelope bune, pe care te poti baza.
Cele de iarna pe care le am si se comporta bine sunt Firestone Winterhawk 2.
De mentionat ca dimensinile anvelopelor pe care le folosesc sunt 185/65R15. Link-urile de mai sus sunt orientative.
Drum uscat tuturor, fara evenimente!
Anyway, mi-am dat seama ca am de recomandat 2 tipuri de anvelope de vara. Primul ar fi Michelin Energy Saver+. Al doilea ar fi Continental Premium Contact 5. Anvelope bune, pe care te poti baza.
Cele de iarna pe care le am si se comporta bine sunt Firestone Winterhawk 2.
De mentionat ca dimensinile anvelopelor pe care le folosesc sunt 185/65R15. Link-urile de mai sus sunt orientative.
Drum uscat tuturor, fara evenimente!
little helper tower - precizari
Ma bucur ca turnuletul asta are priza la mamici si la pici. Dar, ca sa fie treaba buna, cred ca e nevoie sa precizez cateva lucuri:
1. In general, preiau comenzi exclusiv din Iasi. Motivul e simplu: nu exista probleme cu livrarea. In momentul in care am finalizat turnuletul, il pot pune pe masina si preda beneficiarului. Sau vine beneficiarul si-l ia de la mine de-acasa. Pana acum, am facut livrarile personal.
2. Am spus "in general" la punctul 1 pentru ca pot exista si exceptii, cand beneficiarul este din alta localitate. Astfel de exceptii fac numai daca beneficiarul are o modalitate de a intra in posesia turnuletului care sa nu presupuna bataie de cap pentru mine.
3. Turnuletul este destul de voluminos, are 96 cm inaltime, si 60 cm laturile. Asadar, transportul cu posta sau un curier inseamna ceva bani. Nu stiu cat, dar sunt sigur ca nu e chiar o suma derizorie, pentru ca e si destul de greu. Presupun ca macar vreo 10 kg. Si, ca sa fiu sincer, am o retinere. Nu stiu cum va fi transportat turnuletul, si nici cat de atent va fi manevrat. Tinand cont ca are muchii care trebuie protejate, lacul sau vopseaua sunt relativ proaspete...e cam dificil si nu e ceva cu care sa vreau sa-mi bat capul (vezi mai sus).
4. Turnuletul se livreaza asamblat. Uneori imi este destul de dificil si mie la faza de asamblare, si deja am un pic de experienta la asta. Unui beneficiar care l-ar vrea livrat pe bucati i-ar veni ceva mai greu (nu vreau sa zic foarte greu, pentru ca nu vorbim de calculat cine stie ce coeficient din cine stie ce formula matematica). Plus ca exista cateva locuri sensibile, unde montajul chiar trebuie facut cu mare atentie. Eu am stricat cateva piese pana sa invat ce trebuie facut (piese care au trebuit refacute: masurat, taiat, slefuit), si chiar am modificat nitel designul a doua dintre ele tocmai din motivul asta. In alte locuri e nevoie de putina forta si putere de convingere (la modul figurat). Si ar trebui sa fac si o schema cu instructiuni, sa numerotez piesele, sa marchez fix ce parte vine unde, etc. etc. Deja asta implica mult mai mult efort si timp.
5. Pentru ca am atins aspectul timp, o sa-l detaliez putin. Timpul de executie pentru un turnulet este de cca o saptamana. Asta inseamna niste ore la sfarsitul fiecarei zile, dupa orele de serviciu, si toata sambata plus o parte de duminica atunci cand e cazul. Acest timp este rupt din timpul normal alocat familiei, o chestie oarecum mai greu de cuantificat si nu total inteleasa de multi. Orice aspect suplimentar legat de turnulet, orice altceva care iese din tiparul standard al acestui obiect se traduce prin mai mult timp alocat proiectului si mai putin petrecut alaturi de familie. Cine stie, cunoaste, cum se spune.
6. Nu imi castig existenta din asta. Bricolaj fac din placere, atunci cand am timp, si vreau sa ramana asa. Orice proiect, din punctul meu de vedere, trebuie sa-mi aduca satisfactie. Daca fac ceva fortat sau sub presiune, nu mai este placut si s-ar putea sa-mi cam bag picioarele in anumite aspecte. Or eu nu vreau asta. Fie ca fac ceva pentru copilul meu sau al altuia, vreau sa iasa cat mai bine. Cat de bine pot eu, cu sculele neprofesioniste pe care le am, si in cadrul neprofesionist in care fac lucrurile respective.
7. Proiectul este luat de pe site-ul Anei White, deci e gratuit, si poate fi facut de oricine are timp, sculele necesare si o oarecare aplecare spre bricolaj. Asadar,spor la lucru :-)
Inca o data, ma bucur ca turnuletul este apreciat. Multumesc celor care au apelat la mine pana acum, sper sa colaboram si pe viitor. Si sper ca voi colabora si cu alti parinti, de ce nu? :-)
O saptamana frumoasa tuturor!
1. In general, preiau comenzi exclusiv din Iasi. Motivul e simplu: nu exista probleme cu livrarea. In momentul in care am finalizat turnuletul, il pot pune pe masina si preda beneficiarului. Sau vine beneficiarul si-l ia de la mine de-acasa. Pana acum, am facut livrarile personal.
2. Am spus "in general" la punctul 1 pentru ca pot exista si exceptii, cand beneficiarul este din alta localitate. Astfel de exceptii fac numai daca beneficiarul are o modalitate de a intra in posesia turnuletului care sa nu presupuna bataie de cap pentru mine.
3. Turnuletul este destul de voluminos, are 96 cm inaltime, si 60 cm laturile. Asadar, transportul cu posta sau un curier inseamna ceva bani. Nu stiu cat, dar sunt sigur ca nu e chiar o suma derizorie, pentru ca e si destul de greu. Presupun ca macar vreo 10 kg. Si, ca sa fiu sincer, am o retinere. Nu stiu cum va fi transportat turnuletul, si nici cat de atent va fi manevrat. Tinand cont ca are muchii care trebuie protejate, lacul sau vopseaua sunt relativ proaspete...e cam dificil si nu e ceva cu care sa vreau sa-mi bat capul (vezi mai sus).
4. Turnuletul se livreaza asamblat. Uneori imi este destul de dificil si mie la faza de asamblare, si deja am un pic de experienta la asta. Unui beneficiar care l-ar vrea livrat pe bucati i-ar veni ceva mai greu (nu vreau sa zic foarte greu, pentru ca nu vorbim de calculat cine stie ce coeficient din cine stie ce formula matematica). Plus ca exista cateva locuri sensibile, unde montajul chiar trebuie facut cu mare atentie. Eu am stricat cateva piese pana sa invat ce trebuie facut (piese care au trebuit refacute: masurat, taiat, slefuit), si chiar am modificat nitel designul a doua dintre ele tocmai din motivul asta. In alte locuri e nevoie de putina forta si putere de convingere (la modul figurat). Si ar trebui sa fac si o schema cu instructiuni, sa numerotez piesele, sa marchez fix ce parte vine unde, etc. etc. Deja asta implica mult mai mult efort si timp.
5. Pentru ca am atins aspectul timp, o sa-l detaliez putin. Timpul de executie pentru un turnulet este de cca o saptamana. Asta inseamna niste ore la sfarsitul fiecarei zile, dupa orele de serviciu, si toata sambata plus o parte de duminica atunci cand e cazul. Acest timp este rupt din timpul normal alocat familiei, o chestie oarecum mai greu de cuantificat si nu total inteleasa de multi. Orice aspect suplimentar legat de turnulet, orice altceva care iese din tiparul standard al acestui obiect se traduce prin mai mult timp alocat proiectului si mai putin petrecut alaturi de familie. Cine stie, cunoaste, cum se spune.
6. Nu imi castig existenta din asta. Bricolaj fac din placere, atunci cand am timp, si vreau sa ramana asa. Orice proiect, din punctul meu de vedere, trebuie sa-mi aduca satisfactie. Daca fac ceva fortat sau sub presiune, nu mai este placut si s-ar putea sa-mi cam bag picioarele in anumite aspecte. Or eu nu vreau asta. Fie ca fac ceva pentru copilul meu sau al altuia, vreau sa iasa cat mai bine. Cat de bine pot eu, cu sculele neprofesioniste pe care le am, si in cadrul neprofesionist in care fac lucrurile respective.
7. Proiectul este luat de pe site-ul Anei White, deci e gratuit, si poate fi facut de oricine are timp, sculele necesare si o oarecare aplecare spre bricolaj. Asadar,spor la lucru :-)
Inca o data, ma bucur ca turnuletul este apreciat. Multumesc celor care au apelat la mine pana acum, sper sa colaboram si pe viitor. Si sper ca voi colabora si cu alti parinti, de ce nu? :-)
O saptamana frumoasa tuturor!
Keywords:
bricolaj,
little helper tower
broccoli si conopida gratinate
In distributie:
Le-am fiert separat. Am calit ceapa taiata marunt in untul topit, apoi am continuat cu prepararea clasica a sosului bechamel adaugand faina, smantana si lapte. Am aranjat frumos legumele intr-un vad de sticla uns cu unt si tapetat cu pesmet...
...am turnat sosul peste aranjament, am ras Cheddar din belsug, am presarat putin patrunjel tocat marunt si am bagat la cuptor. Dupa vreo 50 de minute aveam asta:
A fost foarte bun :-)
PS: ceapa, patrunjelul, morcovii, conopida si broccoli-ul au fost toate din gradina proprie ;-)
- broccoli mov
- conopida Romanesco
- broccoli
- morcovi (Lunar White, Purple Haze si Purple Dragon)
- patrunjel proaspat
- smantana, lapte, unt
- branza Cheddar
- ceapa
- faina de grau
- pesmet
- sare, piper
Le-am fiert separat. Am calit ceapa taiata marunt in untul topit, apoi am continuat cu prepararea clasica a sosului bechamel adaugand faina, smantana si lapte. Am aranjat frumos legumele intr-un vad de sticla uns cu unt si tapetat cu pesmet...
...am turnat sosul peste aranjament, am ras Cheddar din belsug, am presarat putin patrunjel tocat marunt si am bagat la cuptor. Dupa vreo 50 de minute aveam asta:
A fost foarte bun :-)
PS: ceapa, patrunjelul, morcovii, conopida si broccoli-ul au fost toate din gradina proprie ;-)
muraturi si miorlaituri
Se iau niste kile de rosii necoapte (trebuie sa ma laud: productie proprie) sau care abia dau in parg.
agregat nou - check!
I'm back in business, people! Am inlocuit vechiul slefuitor, la care s-a cam dus rola din fata (poate o sa-l repar in curand, numai ca trebuie sa-l expediz tocmai la Cluj, acolo-s cei care serviseaza marca respectiva), aia de intindea banda abraziva, cu o jucarie de-asta. Vine maine cu un curier, direct la poarta.
Abia astept sa o pun la treaba :-) Ma asteapta, din cate stiu, vreo 2 turnulete (Little Helper Tower) si, teoretic, vreo 3 seturi de Montessori Pink Tower.
Abia astept sa o pun la treaba :-) Ma asteapta, din cate stiu, vreo 2 turnulete (Little Helper Tower) si, teoretic, vreo 3 seturi de Montessori Pink Tower.
era si timpul
Cred ca sunt putine tari in lumea civilizata unde transportul copiilor in masina nu este reglementat. Ma refer aici la utilizarea scaunelor si dispozitivelor speciale (adica asa-numitele "scoici"). Toate cunostintele si prietenii care muncesc sau traiesc "in afara" imi spun acelasi lucru: daca esti cu copilul in masina si ala micu nu e in scoica/scaun, iti frige politia o amenda de o ustura pana si pe vaca de pe care a fost luata pielea din care e facut portofelul in care-ti tii cardul.
De multe ori am vazut (si sunt sigur ca si altii au vazut, ca doar n-oi fi singurul) in trafic masini in care copiii erau tinuti fie in brate de catre un parinte, pe locul din fata, fie stateau in picioare in fata, cu barba pe bord, fie in spate, dar in picioare, intre scaune. De fiecare data ma gandeam si comentam ce parinti "iubitori" sunt astia, de-si expun odraslele in asa hal.
Deci, serios, daca te (scuzati expresia) caci pe tine pentru 100-150 de euro cat costa un scaun decent de masina si pui mai presus orice altceva decat siguranta omuletului pentru a carui viata si integritate fizica si morala esti responsabil, atunci esti un rahat cu ochi. Iar scuzele de genul "nu vrea sa stea", "urla si se agita", etc etc, nu prea stau in picioare.
Gandeste-te ca acel "lasa ca nu se intampla nimic" nu-l protejeaza. Deloc. E adevarat, este foarte posibil ca o scoica sau un scaun sa nu-i asigure protectie 100%, dar, in eventualitatea unui impact (chiar daca nu esti tu vinovat), are o sansa sa scape teafar. In caz contrar, daca copchilu' sta unde vrea el si pe parinte il doare la 5 metri imprejur, ghici cine o sa se agite prin habitaclu ca bila pe o masa de biliard? Iti asumi riscul asta? Iti asumi sentimentul de vina care o sa urmeze? Sau chiar, Doamne-fereste, durerea din suflet stiind ca ti-a murit copilul pentru ca ai fost capos?
Asadar, nu pot decat sa ma bucur ca, in sfarsit, o sa fie introdusa in codul rutier obligativitatea transportarii copiilor sub 3 ani in dispozitive omologate. Poate asa o sa se puna mai mult pret pe viata omuletilor care, in fond si la urma urmei, nu au cerut sa fie adusi pe lumea asta, ci sunt langa noi, in mare parte, datorita dorintei parintilor de a-i avea.
Be safe!
Sursa foto: mummy2five
De multe ori am vazut (si sunt sigur ca si altii au vazut, ca doar n-oi fi singurul) in trafic masini in care copiii erau tinuti fie in brate de catre un parinte, pe locul din fata, fie stateau in picioare in fata, cu barba pe bord, fie in spate, dar in picioare, intre scaune. De fiecare data ma gandeam si comentam ce parinti "iubitori" sunt astia, de-si expun odraslele in asa hal.
Deci, serios, daca te (scuzati expresia) caci pe tine pentru 100-150 de euro cat costa un scaun decent de masina si pui mai presus orice altceva decat siguranta omuletului pentru a carui viata si integritate fizica si morala esti responsabil, atunci esti un rahat cu ochi. Iar scuzele de genul "nu vrea sa stea", "urla si se agita", etc etc, nu prea stau in picioare.
Gandeste-te ca acel "lasa ca nu se intampla nimic" nu-l protejeaza. Deloc. E adevarat, este foarte posibil ca o scoica sau un scaun sa nu-i asigure protectie 100%, dar, in eventualitatea unui impact (chiar daca nu esti tu vinovat), are o sansa sa scape teafar. In caz contrar, daca copchilu' sta unde vrea el si pe parinte il doare la 5 metri imprejur, ghici cine o sa se agite prin habitaclu ca bila pe o masa de biliard? Iti asumi riscul asta? Iti asumi sentimentul de vina care o sa urmeze? Sau chiar, Doamne-fereste, durerea din suflet stiind ca ti-a murit copilul pentru ca ai fost capos?
Asadar, nu pot decat sa ma bucur ca, in sfarsit, o sa fie introdusa in codul rutier obligativitatea transportarii copiilor sub 3 ani in dispozitive omologate. Poate asa o sa se puna mai mult pret pe viata omuletilor care, in fond si la urma urmei, nu au cerut sa fie adusi pe lumea asta, ci sunt langa noi, in mare parte, datorita dorintei parintilor de a-i avea.
Be safe!
Sursa foto: mummy2five
balta trofee Pausesti
Am fost sambata. Cald, m-am ars tot pe spate, si asta pentru ca fac urat la caldura si m-am lasat la bustul gol. Ocazie cu care duminica m-am luptat frumos cu insolatia.
Rezultate slabe. Dupa spusele cuiva care bate balta aia destul de des, motivele ar fi ca nu am aruncat destul de departe (macar 100 de metri), a fost foarte cald, iar in weekend pestele e mai agitat din cauza numarului mai mare de pescari si devine ceva mai prudent. Asadar...am plecat acasa cu cateva kile de carasei si crapusori. Practic, poti retine cam tot ce prinsi si e sub 5 kile (pestele mai mare de 5 se pozeaza si se elibereaza). Cei de acolo cam vor sa scape de puiet, ca mananca hrana astora mai mari pe care se bazeaza ei pentru atragerea clientelei, asa ca incurajeaza retinerea exemplarelor mici, prinse la undita sau chiar la lanseta. Si astia cam pica, cel putin la viermusi, la 5-10 metri de mal.
Momeli folosite: porumb in lapte+flotant, boilies (scufundator - tare si solubil, critic echilibrat, pop-up), pufarini, viermusi, rame, mamaliga. A miscat cam la toate, dar nu am prins nimic peste 1 kilogram. Din nou, cauza principala cred si eu ca a fost faptul ca nu am reusit sa aruncam suficient de departe. Ne mai antrenam, poate data viitoare reusim ceva cat de cat mai notabil.
Balta e foarte misto. Peste mare este, l-am vazut sarind mult mai departe decat ajunsesera monturile noastre cu momitor si boilies/porumb. Locurile de pescuit sunt destul de incapatoare pentru 4 scule/pescar. Preturile sunt rezonabile, zic eu, dar tura viitoare o sa merg pe C&R, iar daca o fi sa vreau sa retin ceva, o sa platesc. 17 RON/kil nu e o tragedie. De-as avea ce sa retin :-)
Rezultate slabe. Dupa spusele cuiva care bate balta aia destul de des, motivele ar fi ca nu am aruncat destul de departe (macar 100 de metri), a fost foarte cald, iar in weekend pestele e mai agitat din cauza numarului mai mare de pescari si devine ceva mai prudent. Asadar...am plecat acasa cu cateva kile de carasei si crapusori. Practic, poti retine cam tot ce prinsi si e sub 5 kile (pestele mai mare de 5 se pozeaza si se elibereaza). Cei de acolo cam vor sa scape de puiet, ca mananca hrana astora mai mari pe care se bazeaza ei pentru atragerea clientelei, asa ca incurajeaza retinerea exemplarelor mici, prinse la undita sau chiar la lanseta. Si astia cam pica, cel putin la viermusi, la 5-10 metri de mal.
Momeli folosite: porumb in lapte+flotant, boilies (scufundator - tare si solubil, critic echilibrat, pop-up), pufarini, viermusi, rame, mamaliga. A miscat cam la toate, dar nu am prins nimic peste 1 kilogram. Din nou, cauza principala cred si eu ca a fost faptul ca nu am reusit sa aruncam suficient de departe. Ne mai antrenam, poate data viitoare reusim ceva cat de cat mai notabil.
Balta e foarte misto. Peste mare este, l-am vazut sarind mult mai departe decat ajunsesera monturile noastre cu momitor si boilies/porumb. Locurile de pescuit sunt destul de incapatoare pentru 4 scule/pescar. Preturile sunt rezonabile, zic eu, dar tura viitoare o sa merg pe C&R, iar daca o fi sa vreau sa retin ceva, o sa platesc. 17 RON/kil nu e o tragedie. De-as avea ce sa retin :-)
AMR 3
3 zile pana la partida de pescuit. N-am mai fost la pescuit de 2 ani, mai exact de cand bebelina era inca la purtator. O sa fim 4 insi: eu, frate-meu, finu' si cumatrelu'. Parca suntem in Lav Stori a celor de la Fara Zahar, numai ca n-avem Lamborghini Gallardo, ci un Logan si un Megane. Nu stiu daca, puse laolalta, fac impreuna macar cat o roata de Lambo :-))
Little Helper Tower - lacuit - faza 4
Duminica, 24 august. Pe la 8 dimineata m-am apucat de treaba.
Pe la 16:25 am terminat de aplicat si al doilea strat de lac.
LE (29 Aug): Ieri a ajuns turnuletul la beneficiarul direct (nefiind din localitate, a trebuit sa apelam la un intermediar, si a durat nitel mai mult transportul). Citez din ce mi-a scris mamica pe e-mail: "Imi place, arata frumos, si are stabilitate. Sunt foarte linistita cand e in el." Ma bucur ca mai am mai facut fericiti inca un copil si o mamica :-)
Pe la 16:25 am terminat de aplicat si al doilea strat de lac.
LE (29 Aug): Ieri a ajuns turnuletul la beneficiarul direct (nefiind din localitate, a trebuit sa apelam la un intermediar, si a durat nitel mai mult transportul). Citez din ce mi-a scris mamica pe e-mail: "Imi place, arata frumos, si are stabilitate. Sunt foarte linistita cand e in el." Ma bucur ca mai am mai facut fericiti inca un copil si o mamica :-)
Keywords:
bricolaj,
little helper tower
Little Helper Tower - lacuit - faza 3
Sambata, 23 august. M-am ocupat de asamblarea turnuletului sub atenta supraveghere a motanasului nostru, Jerry.
Keywords:
bricolaj,
little helper tower
Little Helper Tower - lacuit - faza 2 - dubla 2
Intrucat niste evenimente neprevazute m-au cam impiedicat sa-mi respect termenele de executie auto-impuse pentru fiecare etapa a proiectului, abia astazi o sa ma ocup de slefuit. Ploua, tuna, fulgera...asta e, imi mut masa inapoi pe terasa, montez slefuitorul si fac mizerie peste tot. Maine e musai sa trec la montaj.
A promise is a promise :-)
LE: Am terminat de slefuit pe la 8:45 PM
Pentru urmatoarea comanda va trebui sa fac si o reparatie la slefuitor, ca s-a cam stricat rola de intindere a benzii abrazive. Doritorii vor trebui, asadar, sa mai astepte nitel :-(
A promise is a promise :-)
LE: Am terminat de slefuit pe la 8:45 PM
Pentru urmatoarea comanda va trebui sa fac si o reparatie la slefuitor, ca s-a cam stricat rola de intindere a benzii abrazive. Doritorii vor trebui, asadar, sa mai astepte nitel :-(
Keywords:
bricolaj,
little helper tower
vaca a-ntalnit un bou
Din pacate, din intalnirea asta a doua rumegatoare a iesit un copil nevinovat, care era cat pe ce sa plateasca cu viata lipsa de neuroni din testele celor doua rumegatoare care i-au dat viata. Cititi si va minunati:
Cat de cretin trebuie sa fii sa-ti lasi bebelusul NESUPRAVEGHEAT, intr-o masina in care, practic, nu ai niciun fel de ventilatie, timp de 2 ore si jumatate??? Cat de cretin trebuie sa fii, ca om si ca parinte, incat sa pui satisfacerea nevoii tale primordiale de a vizita o salina (aici am incercat sa fiu ironic, sper ca se prinde careva) mai presus de siguranta si confortul copilului tau? Tu sa te duci cu palma-n cur sa vezi niste pereti de sare si sa-ti lasi bebelusul singur pentru ca, nu-i asa, e prea mic/e prea frig/n-are ce vedea/lasa ca nu pateste nimic, si sa fie nevoie sa-ti intre un strain in masina aproape prin efractie ca sa-ti scoata copilul care mai avea un pic si era un rac fiert in varianta umana...
Deci, pe bune, unora ar trebui sa li se interzica sa procreeze! Eu dau curs rugamintii doamnei care a ascos copilul din masina si transmit mai departe intamplarea. Si, daca ii cunoasteti pe parintii astia minunati si grijulii, va rog, da-ti-le macar o pereche de palme din partea copilului lor, a doamnei care l-a scos din masina, a doamnei care a alertat-o pe doamna respectiva, si a celorlalti parinti indignati de inconstienta lor.
Rumegatoarelor!
Cat de cretin trebuie sa fii sa-ti lasi bebelusul NESUPRAVEGHEAT, intr-o masina in care, practic, nu ai niciun fel de ventilatie, timp de 2 ore si jumatate??? Cat de cretin trebuie sa fii, ca om si ca parinte, incat sa pui satisfacerea nevoii tale primordiale de a vizita o salina (aici am incercat sa fiu ironic, sper ca se prinde careva) mai presus de siguranta si confortul copilului tau? Tu sa te duci cu palma-n cur sa vezi niste pereti de sare si sa-ti lasi bebelusul singur pentru ca, nu-i asa, e prea mic/e prea frig/n-are ce vedea/lasa ca nu pateste nimic, si sa fie nevoie sa-ti intre un strain in masina aproape prin efractie ca sa-ti scoata copilul care mai avea un pic si era un rac fiert in varianta umana...
Deci, pe bune, unora ar trebui sa li se interzica sa procreeze! Eu dau curs rugamintii doamnei care a ascos copilul din masina si transmit mai departe intamplarea. Si, daca ii cunoasteti pe parintii astia minunati si grijulii, va rog, da-ti-le macar o pereche de palme din partea copilului lor, a doamnei care l-a scos din masina, a doamnei care a alertat-o pe doamna respectiva, si a celorlalti parinti indignati de inconstienta lor.
Rumegatoarelor!
Little Helper Tower - lacuit - faza 2
Aseara am taiat (a se citi "facut galagie, spre netarmurita incantare a vecinilor") partile componente. Pe la 8:30PM am terminat. Azi ma voi ocupa de slefuit. E partea care-mi "place" cel mai mult, si care dureaza cel mai mult. E si foarte zgomotoasa.
Am facut si recensamantul holz-suruburilor necesare si am cumparat ce-mi trebuie pentru imbinari. Dar partea asta o sa aiba loc ceva mai incolo :-)
Am facut si recensamantul holz-suruburilor necesare si am cumparat ce-mi trebuie pentru imbinari. Dar partea asta o sa aiba loc ceva mai incolo :-)
Keywords:
bricolaj,
little helper tower
Little Helper Tower - lacuit - faza 1
Astazi ma apuc de alt turnulet. De data asta, va fi lacuit. Intrucat mi s-a dat mana libera la alegere, am ales nuanta "pin", ca sa aiba putina culoare, dar totusi sa se vada fibra lemnului.
Lacul este tot pe baza de apa, ca si vopseaua folosita la celeltalte turnulete, deci safe for kids :-)
Ieri am cumparat cheresteaua, astazi am de taiat piesele puzzle-ului.
Lacul este tot pe baza de apa, ca si vopseaua folosita la celeltalte turnulete, deci safe for kids :-)
Ieri am cumparat cheresteaua, astazi am de taiat piesele puzzle-ului.
Keywords:
bricolaj,
little helper tower
Perseide 2014
Slab de tot anul asta. Am vazut doar 2 meteori. Pentru ca nori, si daca nu nori, atunci luna. Sau invers. Oricum, slab de tot.
slow talkers
Oare mi se pare numai mie ca Iohannis seamana la vorba (la port nu, categoric) cu "draga Stolo"? Te ia somnul pana termina propozitia, oricare din ei. Discurs monoton, aproape fara inflexiuni.
Makes you wanna shoot yourself. Twice. And again...and again... Get to the point, dude!
Makes you wanna shoot yourself. Twice. And again...and again... Get to the point, dude!
la mall
Am fost acum vreo 2 saptamani pe la Botosani cu sotioara. Eu pe post de sofer, ea cu treaba. Cat isi rezolva ea treaba, eu am purces spre o locatie unde sa nu ma plictisesc de tot, cu gandul sa beau o cafea (eram treaz de la 5:30), sa mananc ceva si sa termin de citit, in sfarsit, Viata lui Pi.
Fiind aproape de locatia unde avea treaba sotioara, am mers la (c)Uvertura Mall. La ora aia (9AM) nu era deschis decat Carrefour-ul, deci am stat undeva pe la parter, pe o bancuta, asteptand sa se faca ora 10, ora oficiala de deschidere a celorlalte magazine, implicit a celor cu papa si COFFEEEEEEEEE.
A trecut ora de asteptare...greu, greu de tot! Am terminat de citit cartea si m-am dus la masina sa o iau pe cea de-a doua. Nu mai stiu cum se cheama, e ceva de genul "zi-mi cum esti ca sofer ca sa-ti zic cum esti ca persoana".
Vazand ca s-au pus in miscare scarile rulante, am zis sa ma folosesc de ele ca sa ajung la food court-ul lor. Si, incet-incet, am ajuns la ultimul etaj, cu speranta ca imi va fi greu sa aleg ceva de mancare si ca voi gasi o cafea decenta.
Deci...etajul cu food court-ul e un spatiu imens, cu nici mai mult, nici mai putin de 4 (da, patru!) variante de papa: o clatitarie, un Ospatul Zeilor, ceva chinezesc si un fast-food numit Spartan. In rest, mult spatiu nefolosit, irosit aiurea.
Cum clatitele nu prea imi faceau cu ochiul, tochitura sau ciorba nu voiam, iar mancarea chinezeasca mi s-a parut cam scumpa (15-17 RON/100g ceva chestie cu carne), am preferat sa iau un gyros cu carne de miel-vita-pui de la Spartan. 12,5 RON, plus o doza mica de energizant, ca n-aveau cafea.
Mi-am luat mancarea si bautura, m-am ales o masa undeva langa un geam, cu vedere la strada principala, si m-am pus pe bobinat si citit. Well...chiar a fost un gyros decent. Carnea buna, sosul bun, a mers uns. Am apucat sa citesc si cateva pagini pana m-a sunat sotioara.
A fost nasol ca s-au apucat unii de pe etaj sa dea drumul la ceva muzica, asta in conditiile in care deja exista muzica de la DJ-ul mall-ului. Deci erau niste tonalitati care se suprapuneau, incercand sa se acopere unele pe altele. Crunt!
Anyway, daca mai ajung pe-acolo, cred ca tot la Spartan o sa mananc. Chiar recomand!
Fiind aproape de locatia unde avea treaba sotioara, am mers la (c)Uvertura Mall. La ora aia (9AM) nu era deschis decat Carrefour-ul, deci am stat undeva pe la parter, pe o bancuta, asteptand sa se faca ora 10, ora oficiala de deschidere a celorlalte magazine, implicit a celor cu papa si COFFEEEEEEEEE.
A trecut ora de asteptare...greu, greu de tot! Am terminat de citit cartea si m-am dus la masina sa o iau pe cea de-a doua. Nu mai stiu cum se cheama, e ceva de genul "zi-mi cum esti ca sofer ca sa-ti zic cum esti ca persoana".
Vazand ca s-au pus in miscare scarile rulante, am zis sa ma folosesc de ele ca sa ajung la food court-ul lor. Si, incet-incet, am ajuns la ultimul etaj, cu speranta ca imi va fi greu sa aleg ceva de mancare si ca voi gasi o cafea decenta.
Deci...etajul cu food court-ul e un spatiu imens, cu nici mai mult, nici mai putin de 4 (da, patru!) variante de papa: o clatitarie, un Ospatul Zeilor, ceva chinezesc si un fast-food numit Spartan. In rest, mult spatiu nefolosit, irosit aiurea.
Cum clatitele nu prea imi faceau cu ochiul, tochitura sau ciorba nu voiam, iar mancarea chinezeasca mi s-a parut cam scumpa (15-17 RON/100g ceva chestie cu carne), am preferat sa iau un gyros cu carne de miel-vita-pui de la Spartan. 12,5 RON, plus o doza mica de energizant, ca n-aveau cafea.
Mi-am luat mancarea si bautura, m-am ales o masa undeva langa un geam, cu vedere la strada principala, si m-am pus pe bobinat si citit. Well...chiar a fost un gyros decent. Carnea buna, sosul bun, a mers uns. Am apucat sa citesc si cateva pagini pana m-a sunat sotioara.
A fost nasol ca s-au apucat unii de pe etaj sa dea drumul la ceva muzica, asta in conditiile in care deja exista muzica de la DJ-ul mall-ului. Deci erau niste tonalitati care se suprapuneau, incercand sa se acopere unele pe altele. Crunt!
Anyway, daca mai ajung pe-acolo, cred ca tot la Spartan o sa mananc. Chiar recomand!
Little Helper Tower - rosu - faza 4
Ieri am predat turnuletul. Another satisfied customer :-)
Asa arata sambata pe la pranz, dupa primul strat de vopsea:
Asa arata sambata pe la pranz, dupa primul strat de vopsea:
Keywords:
bricolaj,
little helper tower
paine crocanta
In engleza i se zice crispbread. Eu o stiu drept knäckebröd. Cred ca la noi in magazine scre pesmeti pe eticheta de la raft. Prima data mi s-a parut o chestie insipida. Ma si gandeam "cum naiba mananca suedezii astia asa ceva? o sa cam fac foame cu scoarta de-asta de copac la micul dejun..."
Era 19 decembrie 2003, aproximativ 8:30 dimineata (GMT+1). Inca nu se luminase de ziua. Abia ajunsesem in Suedia, in calitate de au-pair, la o familie detinatoare de hotel intr-un satuc din nord, si de 3 baieti sturlubatici si copilarosi, cum aveam sa aflu pe propria piele. Dupa prezentarile si politeturile de rigoare, oamenii m-au pus la masa. Printre chestiile de imbucat era si acest knäckebröd. Abia am putut unge untul pe "felie". Nici nu mai stiu ce am pus deasupra, cred ca niste branza si ceva sunca. Am bagat si ceva iaurt si cred ca si o cafea.
In anul ce a urmat nu numai ca m-am obisnuit cu gustul, ci chiar m-am indragostit de knäckebröd. Mai ales in combinatie cu untul lor sarat...O, DA!!!
Planuiesc de multa vreme sa gasesc o reteta (cea pe care mi-am notat-o acolo nu mai stiu pe unde e), sa-mi iau un instrument de-asta (sau folosesc o furculita) si sa prepar si eu asa ceva. Sper sa-mi iasa.
Sursa foto: Leksands
Era 19 decembrie 2003, aproximativ 8:30 dimineata (GMT+1). Inca nu se luminase de ziua. Abia ajunsesem in Suedia, in calitate de au-pair, la o familie detinatoare de hotel intr-un satuc din nord, si de 3 baieti sturlubatici si copilarosi, cum aveam sa aflu pe propria piele. Dupa prezentarile si politeturile de rigoare, oamenii m-au pus la masa. Printre chestiile de imbucat era si acest knäckebröd. Abia am putut unge untul pe "felie". Nici nu mai stiu ce am pus deasupra, cred ca niste branza si ceva sunca. Am bagat si ceva iaurt si cred ca si o cafea.
In anul ce a urmat nu numai ca m-am obisnuit cu gustul, ci chiar m-am indragostit de knäckebröd. Mai ales in combinatie cu untul lor sarat...O, DA!!!
Planuiesc de multa vreme sa gasesc o reteta (cea pe care mi-am notat-o acolo nu mai stiu pe unde e), sa-mi iau un instrument de-asta (sau folosesc o furculita) si sa prepar si eu asa ceva. Sper sa-mi iasa.
Sursa foto: Leksands
Abonați-vă la:
Postări (Atom)