excursie la Piatra Neamt

Intrucat am citit prin presa scrisa si am auzit pe la TV ca nordul tarii cam are probleme cu zapada, am decis sa nu mergem deocamdata la Borsa. Vom astepta sa se faca mai cald afara si o sa mergem atunci. Cu ocazia asta poate o sa mai si putem vizita cate ceva pe-acolo (Cascada Cailor, de pilda, despre care am auzit numai lucruri bune, si din poza pare tare frumoasa).

Asa ca am purces spre Piatra Neamt, un oras care noua ne e drag, probabil din cauza ca e suficient de aproape incat sa ajungi destul de repede, si peisajul e chiar frumos. Asadar, am plecat pe la 9AM, pe o vreme insorita, si am ajuns acolo pe la 12, tinand cont ca ne-am mai si oprit pe drum ca sa mancam ceva. De, sariseram peste micul dejun si ne cam presa stomacul sa nu-l lasam asa, de izbeliste.

Ajunsi acolo, cautam punctul de plecare al telegondolei, cu gandul sa vedem si noi cum arata Piatra de deasupra. Am gasit "statia" de plecare si, surpriza: primarul de sub Pietricica face cinste de ziua indragostitilor (nu tinem noi la sarbatoarea asta care nu e anoastra, dar daca pica ceva gratis...ne dam si noi dupa cum bate vantul), adica daca un cuplu venea acolo tinandu-se de mana, primea un dus-intors cu telegondola absolut gratuit. Jos palaria, dom' primare! Buuun. Am facut deci o tura dus-intors cu telegondola, am admirat peisajul de la 900 si ceva de metri, am localizat si gradina zoologica pentru o vizita ulterioara, si apoi am zis ca ar fi bine sa ne indulcim nitel. Asa ca am purces in cautarea unei cofetarii pentru satisfacerea nevoii acute de glucide, lipide si alte alea total daunatoare organismului, dar na, daca e 14 februarie, hai sa facem un exces. Am gasit si o cofetarie care ne-a placut, am mancat cate o prajitura acolo, am mai luat si la pachet, si apoi am plecat.

Pentru variatie, am ales sa ne intoarcem prin Targu Neamt. Aveam inima putin stransa, pentru ca acum vreo 4 ani mai fusesem pe ruta aia cu un prieten, si experienta nu a fost foarte placuta, mai ales in satul Caracaoani, unde erau niste gauri in asfalt (sau, mai bine, niste asfalt printre cratere) de a fost nevoie sa merga bietul om mai incet decat am fi mers pe jos ca sa nu-si rupa masina in doua. Dar acum am fost surprinsi sa vedem ca drumul a fost reabilitat cu fonduri SAPARD, deci, din nou, jos palaria dom' primare! In schimb, drumul dintre Targu Neamt si E...cat o mai fi el s-a intors la aexact aceeasi stare de acum 4 ani. Adica cratere de diverse marimi, pe diverse distante, de te simteai ca la poligon, printre jaloane. Asa ca a fost o adevarata binecuvantare cand am ajuns iarasi la european.

Excursia noastra a fost scurta, dar mai mult decat binevenita. O asteptam pe urmatoarea!

Niciun comentariu: