guvernul e marinimos, dar pe banii poporului

Da, e mar inimos (pun intended, see pic on the left), numai ca nu cu noi, cetatenii. Din cate imi aduc aminte, parca se laudau ca nu se poate sa nu se stranga cele 6 milioane de euro solicitate de la populatie, si, in imensa lor credulitate, mai ziceau ca suma care va depasi 6 milioane va fi folosita la conservarea sculpturii (sau ceva de genul asta). Zic si eu acum, pe o nota amuzanta, daca le ieseau fix 2 euro peste, ce faceau cu ei? Luau un set de lavete umede si un spray cu silicon ca sa-i dea lustru?

Faza e, asa cum am presimtit (si eu, si multi altii ca mine), ca Guvernul, in imensa lui intelepciune si darnicie (fata de mostenitorii sculpturii, evident), a decis sa completeze suma pana la 11 milioane de euro din buzunarele lui (mai exact ale noastre, ale tuturor, fie ca am donat pentru sculptura, fie ca nu). Deci circ facut de-aiurea, aparent. Mobilizarea populatiei a fost foarte slaba, in ciuda faptului ca diversi omuleti cucurigesc ca "vai, ce frumos, s-au strans vreun milion si ceva, ce maret, ce inaltator, ce spirit patriotic". Spirit patriotic pe naiba! Daca se strangea suma solicitata, sau pe-aproape, da, era spirit patriotic. Dar asa, e fix o flegma pe un capat de bordura. Ei, hai, doua flegme, ca 1.27 milioane de euro inseamna vreo 21% din cele 6 milioane pe care le cerea Guvernul de la oameni.

Celor "de sus" le scapa, inca, existenta unor prioritati pe care si le face fiecare om. E vorba de acea ierarhie a nevoilor umane, cunoscuta ca piramida lui Maslow. Oare minunatii nostri conducatori (atat legislativul, cat si executivul) chiar considera ca sunt indeplinite primele 4 trepte ale piramidei incat "opinca" sa se mai gandeasca si la arta? Nu neg faptul ca Brancusi a fost un mare artist, departe de mine. Nu neg nici faptul ca sculptura in cauza e valoroasa (desi, hai sa fim seriosi, 11 milioane de euro?!). Dar, in conditiile in care, de exemplu, sistemul sanitar e atat de problematic, in conditiile in care statul baga mana destul de adanc in buzunarele pensionarilor (cu diverse taxe si impozite), in conditiile in care infrastructura e la pamant si investitorii si turistii nu-ti intra in tara din cauza asta (sau isi pun traista-n bat si pleaca spre alte meleaguri), in conditiile in care tinerii nu viseaza decat sa plece in strainatate, vazand dezmatul din politica si satui sa nu mai stie pe cine sa voteze la urmatoarele alegeri, in conditiile in care tu, ca stat, dai semne ca habar n-ai sa-ti motivezi cetatenii (din toate punctele de vedere), si nici n-ai intentia sa faci ceva in privinta asta, cum Doamne iarta-ma sa mai ai tupeul sa mai si vii cu mana intinsa la cei care se simt inselati, dezamagiti de tine?

Eu nu am donat, si tinand cont ca statul a decis sa dea oricum intreaga suma ceruta si ca, aparent, sculptura va ramane in tara, deci copilul meu o va putea vedea daca va dori vreodata, fara sa-mi tina morala ca am fost un parinte naspa ca nu am dat si eu un SMS de 2 euro, nici macar nu ma simt vinovat.

Poza e luata de aici.

Niciun comentariu: