ambrozia

Pana acum cativa ani, habar n-aveam de existenta acestei buruieni. Cred ca in primii vreo 2 ani dupa ce ne-am mutat la casa nu am avut nicio problema. De cativa ani insa (3-4), lunile iulie-septembrie (cel putin!) inseamna la noi Claritine, Aerius, Flonidan si, mai noi, Flonase. Ka-ching!


Ambrozia asta e o buruiana tare scarboasa, am inteles ca i se mai spune si "buruiana (sau iarba) parloagelor", si creste preponderent pe spatii deschise, fara tufisuri si boscheti (cica nu prea-i place umbra). Am vazut in zona in care stam noi o groaza de terenuri pe care zici ca-i cultivata ambrozia, nu ca a rasarit acolo spontan.

Din ce am inteles, ar fi originara de prin Americi, iar in Europa cica ar fi ajuns impreuna cu diverse produse agricole importate (cereale). Alergiile provocate sunt foarte urate, plecand de la congestia nazala, mancarimi la nivelul valului palatin si al ochilor (uneori e asa de rau incat iti vine sa-ti freci ochii cu smirghel), stranut (si nu un hapciu cand si cand, ci o avalansa de stranuturi, de-ti tiuie urechile si vezi negru in fata ochilor), pana la dificultati respiratorii majore.

Un articol fain despre buruiana si combaterea ei se gaseste aici.

Ma bucur asadar ca exista o lege in vederea combaterii ambroziei. Sper sa ia masuri atat autoritatile locale, cat si proprietarii de terenuri. Constrangeri exista, in cazul in care nu se iau masuri. Asteptam cu interes anul in care o sa uitam de antialergice :-)

Sursa foto

Un comentariu:

Bianca spunea...

Excelent articolul, multumesc pentru postare.