țapine

Aveam pe lângă casă o bucată de platband amprentat, rămas de acum vreo 10 ani când ne-am pus balustrada la scări. Am decis să nu dau 200+ lei pe o țapină Fiskars (nu că nu ar fi meritat - am găsit în Dedeman, e usoară și fain închegată), ci să mă folosesc de ce am și să-mi fac nu una, ci două țapine.

Așadar, am lustruit bucata aia de fier, am trasat conturul țapinelor așa cum am considerat că ar fi OK, am decupat cele două bucăți și le-am dat forma finală.

Am cumpărat două cozi scurte de secure și niște șuruburi cu șaibe și piulițe autoblocante. Am asamblat instrumentele și a ieșit asta:

















LE: Aseară am mai făcut una, dar cu coada lungă. Am mai găsit o bucată de platband suficient de lungă pentru tipul ăsta de țapină, am cumpărat o coadă de topor și, pe la 7:30 seara, m-am refugiat în magazie și m-am pus pe meșterit: tăiat cu faiul, polizat, șlefuit, potrivit, executat găuri pentru șuruburi, făcut retușuri. Pe la 9 țapina mare era gata. Cam așa a ieșit:










 

 

 

 

 

 

 

 

Poate că nu-s cele mai arătoase țapine, dar, ținând cont că am cheltuit doar vreo 40 de lei (fără a pune la socoteală curentul electric consumat - oricum nu cred că e prea mult), eu zic că nu-i tocmai rău. Sper să-și facă treaba și să mă țină niște ani.

Niciun comentariu: