pleasca electorala

Suntem in prag de alegeri locale. La inceputul lui iunie, din cate stiu, se aleg primarii.

Am fost, de Sf. Constantin si Elena, la hramul unei biserici din apropierea Iasului. Slujba frumoasa, cu 3 preoti, dintre care unul este Dumitru Merticaru, preotul paroh al bisericii Banu. Preotul Merticaru, cu care eu si sotioara am devenit prieteni in urma unui concurs de imprejurari, a avut in grija parohia pe care am vizitat-o azi timp de 14 ani. Dar nu despre asta e vorba.

La sfarsitul slujbei, evident si invariabil, s-a tinut o cuvantare. E cuvantarea pe care o tine preotul, in care povesteste despre sfintii sau sarbatoarea din acea zi, mai zice o pilda, mai da niste povete...the usual. Dupa cuvantarea asta, s-a dat cuvantul primarului. Care, evident, n-a scapat ocazia sa isi faca nitica propaganda. In final, dupa un discurs sforaitor care denota...care denota, a mentionat ca el, primarul, are niste cadouri pentru ei, electoratul, de la care are speranta sa ii vor face, la randul lor, un cadou si lui, peste 2-3 saptamani. Cadoul lui constand in, nota bene, o iconita si o candela. Deci, punctat bine. Zi importanta din punct de vedere religios. Nu mergea sa dea galeti si faina azi, da mai bine cu obiecte de cult. Ei bine, zis si facut. A iesit primarele din biserica, si la poarta s-a si facut gloata, se calareau aia ca mosnegii in Lidl cand erau tigai la oferta, sa prinda si ei o icoana si o candela meid in ciaina (presupun), dar oferita, in imensa lui generozitate, de primarele comunei. Circul asta a continuat si la sala unde am mers, ulterior, impreuna cu preotii (noi in calitate de invitati ai parintelui Merticaru). Mai precis, la intrarea in curtea salii cu pricina. Am vazut doi neni care aveau niste cutii imense din care imparteau electoratului icoane si candele, plus niste bratarici de lemn, cu mici poze cu sfinti lipite pe ele. Cred ca am si auzit o tanti zicand ceva de genul "Votam, numai da-ne si noua candele!".














Acuma, doar zic...asta nu-i tot mita electorala?

A facut un pic de baie de multime si dom' deputat Petru Movila pe-acolo, impreuna cu Catalin Morosanu, aka Moartea din Carpati. Deh, am avut personalitati la masa. Dar nu despre asta a fost vorba aici.

Niciun comentariu: