supa de rosii cu orez

Pentru ca ni s-a facut pofta zilele trecute de supa de rosii, aseara am purces la fabricarea ei.

Ingredientele folosite au fost, in ordinea numerelor de pe tricou:
-1,5 kg rosii din piata (de import sau sera, cu o vaga aroma de rosii si cu o textura care, in stare proaspata, aduce a carton) - abia asteptam rosiile din gradina tatalui meu
-vreo 6 fire de ceapa verde (fire e cam impropriu spus, ca erau groase cat aratatorul meu)
-4 linguri orez (Scotti, prefiert)
-1,5 litri apa
-o mana de frunze de busuioc proaspat, din cel transplantat din ghiveci in gradina de sotioara acum vreo 3 saptamani
-cateva fire de cimbru proaspat, din giveciul de pe pervaz
-un morcov mai marisor
-ulei de masline extra-virgin
-sare, piper

Am pus la fiert orezul in cei 1,5 litri de apa, impreuna cu 2 linguri de ulei de masline.

Am spalat ceapa si am curatat morcovul. Am spalat rosiile, le-am scos "cotorul" (am o scula speciala pentru asta) si le-am pus intr-o oala in care fierbea deja niste apa. Scopul: sa le oparesc, sa pot da coaja jos de pe ele. JOS TEXTILA!!!

Am dat morcovul prin razatoarea mica. Am tocat ceapa si am pus-o la calit cu 2 linguri de ulei de masline extra-virgin. Daca nu-i extra, cam degeaba-i virgin. Parerea mea! Cam pe la jumatatea procesului, am adaugat si morcovul ras.

Am tocat plantele aromatice (busuioc+cimbru=love).

Am scos rosiile dupa ce am vazut ca le-a crapat pielita de rusine, si le-am lasat cateva minute sa ajunga la o temperatura rezonabila. Ei bine, nu au ajuns. Cu primele 5-6 rosii mi-am oparit degetele, dar asta e, arta (culinara, in cazul de fata) cere sacrificii. Dupa ce am despuiat toate rosiile, le-am pasat cu mixerul vertical.

Orezul era cam gata. Am adaugat ceapa calita impreuna cu morcovul, si am lasat vreo 5 minute sa se imprieteneasca. Dupa aia am adaugat si rosiile, sa fie petrecerea mai colorata.

Cat se intamplau toate minunatiile astea, sotioara s-a indeletnicit cu prepararea unor crutoane, care au mers numai bine cu produsul finit. Tot ei i-am delegat potrivirea gustului cu sare si piper. Dupa ce s-a intamplat si trebusoara asta, am aruncat in oala si aromaticele si cam asta a fost.

Eu am mai adaugat si niste smantana (optional, fiecare in farfuria lui sau ei, dupa caz). Am auzit sa se mai pot adauga si cubulete de cascaval. Pare interesant, o sa incerc data viitoare.

Cate 2 portii am ras amandoi aseara. A iesit buna, dar, precum spuneam, asteptam cu nerabdare rosiile din gradina lui padre. Din 4 rosii de-alea fac ditamai supa.


8 comentarii:

Gabi Rotaru spunea...

Mai, oameni buni, dupa atatea retete complicate, voi aveti nevoie de copchii! V-o pot imprumuta eu pe fiica-mea pentru vreo saptamana, sa vedeti ce rapid faceti piure cu ficatei...

Euro spunea...

o sa ajungem si acolo, nu-mi fac iluzii. dar pana atunci ii dam inainte cu retetele complicate (supa asta de rosii nu e una complicata, stai sa vezi pieptul de pui umplut cu branza feta si rosii uscate...)

Anonim spunea...

Este extrem de complicat să postez la tine pe blog. Probabil că nu fac ceva bine, dar nu merge nici URL nici Open ID, nici contul de Google sau Wordpress. Voi posta anonim, în speranţa că măcar de data asta mesajul va fi postat.
Foarte bună reţetă de supă. Mi-ai făcut poftă, poate o încerc şi eu în week-end. Ce păcat că nu s-a inventat şi mâncatul online - adică împărţitul efectiv al mâncării, că mă invitam la voi la masă. Toate cele bune vouă,
Roxana

Euro spunea...

merita, e o supa buna si rapid de preparat :-)

Cristi spunea...

In piata din apropierea blocului unde locuiesc speculantii vand numai rosii din import, taranii nu mai au loc...

Euro spunea...

cred ca e o chestie care se intampla in multe piete, daca nu in toate...

ELENA MURCIA OROVIO spunea...

O SA INCERC RETETA.....pare buna si mai ales DIVERTIDA.....multumesc.

Euro spunea...

@Elena: pofta buna, o sa va placa :-)