little helper tower - precizari

Ma bucur ca turnuletul asta are priza la mamici si la pici. Dar, ca sa fie treaba buna, cred ca e nevoie sa precizez cateva lucuri:

1. In general, preiau comenzi exclusiv din Iasi. Motivul e simplu: nu exista probleme cu livrarea. In momentul in care am finalizat turnuletul, il pot pune pe masina si preda beneficiarului. Sau vine beneficiarul si-l ia de la mine de-acasa. Pana acum, am facut livrarile personal.

2. Am spus "in general" la punctul 1 pentru ca pot exista si exceptii, cand beneficiarul este din alta localitate. Astfel de exceptii fac numai daca beneficiarul are o modalitate de a intra in posesia turnuletului care sa nu presupuna bataie de cap pentru mine.

3. Turnuletul este destul de voluminos, are 96 cm inaltime, si 60 cm laturile. Asadar, transportul cu posta sau un curier inseamna ceva bani. Nu stiu cat, dar sunt sigur ca nu e chiar o suma derizorie, pentru ca e si destul de greu. Presupun ca macar vreo 10 kg. Si, ca sa fiu sincer, am o retinere. Nu stiu cum va fi transportat turnuletul, si nici cat de atent va fi manevrat. Tinand cont ca are muchii care trebuie protejate, lacul sau vopseaua sunt relativ proaspete...e cam dificil si nu e ceva cu care sa vreau sa-mi bat capul (vezi mai sus).

4. Turnuletul se livreaza asamblat. Uneori imi este destul de dificil si mie la faza de asamblare, si deja am un pic de experienta la asta. Unui beneficiar care l-ar vrea livrat pe bucati i-ar veni ceva mai greu (nu vreau sa zic foarte greu, pentru ca nu vorbim de calculat cine stie ce coeficient din cine stie ce formula matematica). Plus ca exista cateva locuri sensibile, unde montajul chiar trebuie facut cu mare atentie. Eu am stricat cateva piese pana sa invat ce trebuie facut (piese care au trebuit refacute: masurat, taiat, slefuit), si chiar am modificat nitel designul a doua dintre ele tocmai din motivul asta. In alte locuri e nevoie de putina forta si putere de convingere (la modul figurat). Si ar trebui sa fac si o schema cu instructiuni, sa numerotez piesele, sa marchez fix ce parte vine unde, etc. etc. Deja asta implica mult mai mult efort si timp.

5. Pentru ca am atins aspectul timp, o sa-l detaliez putin. Timpul de executie pentru un turnulet este de cca o saptamana. Asta inseamna niste ore la sfarsitul fiecarei zile, dupa orele de serviciu, si toata sambata plus o parte de duminica atunci cand e cazul. Acest timp este rupt din timpul normal alocat familiei, o chestie oarecum mai greu de cuantificat si nu total inteleasa de multi. Orice aspect suplimentar legat de turnulet, orice altceva care iese din tiparul standard al acestui obiect se traduce prin mai mult timp alocat proiectului si mai putin petrecut alaturi de familie. Cine stie, cunoaste, cum se spune.

6. Nu imi castig existenta din asta. Bricolaj fac din placere, atunci cand am timp, si vreau sa ramana asa. Orice proiect, din punctul meu de vedere, trebuie sa-mi aduca satisfactie. Daca fac ceva fortat sau sub presiune, nu mai este placut si s-ar putea sa-mi cam bag picioarele in anumite aspecte. Or eu nu vreau asta. Fie ca fac ceva pentru copilul meu sau al altuia, vreau sa iasa cat mai bine. Cat de bine pot eu, cu sculele neprofesioniste pe care le am, si in cadrul neprofesionist in care fac lucrurile respective.

7. Proiectul este luat de pe site-ul Anei White, deci e gratuit, si poate fi facut de oricine are timp, sculele necesare si o oarecare aplecare spre bricolaj. Asadar,spor la lucru :-)

Inca o data,  ma bucur ca turnuletul este apreciat. Multumesc celor care au apelat la mine pana acum, sper sa colaboram si pe viitor. Si sper ca voi colabora si cu alti parinti, de ce nu? :-)

O saptamana frumoasa tuturor!

Niciun comentariu: