excursie de weekend

Pentru ca bebelina a terminat cu varicela, ne-am gandit weekendul trecut sa o scoatem din casa nu numai prin curte, ci chiar din oras.

Cum cea mai apropiata locatie care ar fi putut prezenta interes pentru ea era Barladul, cu a sa gradina zoologica, am zis sa mergem intr-acolo, urmand ca la intoarcere sa facem o scurta oprire si la Podul Inalt, sa urce toate scarile si sa vada lumea de la inaltime :-)

Drum de o ora si vreo 40 de minute, bun, mai ales pe sectoarele Iasi - Podeni, si apoi de la Vaslui incolo. Pentru cine nu stie, gradina zoologica e oarecum la intrarea in oras, imediat dupa benzinaria Lukoil. Au parcare, atat locuri amenajate, cat si neamenajate (adica intri cu masina in boscheti, in locurile "defrisate" deja de altii).

Pentru a putea intra in parc am platit fabuloasa suma de 4 RON/adult si 2 RON pentru copil. Dotarea animaliera consta in urmatoarele (cel putin din cate am vazut noi, ca vegetatia din tarcurile carnivorelor mari era destul de luxurianta, asa ca ar fi putut ascunde vreun exemplar pe care sa nu-l vedem noi): o pereche de lei (el si ea), 2 tigri, un jaguar, un urs, 2 lupi, un porc vietnamez, vreo 2 soiuri de struti (emu si cazuar, daca nu ma insel), lama, alpaca, caprioare, mufloni, magari, ponei, zimbri, maimute, iepurasi cap-de-leu, porcusori de Guineea, sconcs, berze, cormorani, un pelican, rate, gaste, lebede, o droaie de fazani (frumosi foc!) si de porumbei, acvile, pauni (foarte galagiosi cand li se punea pata), bibilici (astea-s galagioase din fire), perusi si alti papagali (nimfe, micul Alexander, etc.), 2 caimani (initial am crezut ca-s acolo doar de decor, ca nu faceau nicio miscare, dar daca te uiti cu foarte mare atentie, vezi cum li se inchid si li se deschid narile), ceva serpi (boa, anaconda, si inca vreo 2), si cateva acvarii cu pesti (am retinut doar pangasius, xiphorus, scalari, zebre, guppy, ceva crap decorativ, foarte frumos, un carasel auriu, sumatrani, si mai erau cativa de prin Amazon, parca). A, si sa nu uit de voliera cu pisici birmaneze. Da, daca nu stiti cum arata pisicile (mai ales cele birmaneze), gasiti la Zoo Barlad.

Per total, e o gradina zoo OK-ish. Animalele pareau bine hranite, nu li se vedeau coastele (lupii chiar luau masa cand am ajuns noi la tarcul lor). Au si un mic parculet cu tobogane, leagane, balansoare si o invartitoare.

Restaurantul de langa zoo e chiar OK. Poienita parca se cheama. Au un meniu decent, iar ce am luat noi (niste pizza si o portie de snitele cu piure de cartofi pentru bebelina) a fost chiar bun. Pana si muzica a fost buna, la un nivel rezonabil, incat sa nu fie nevoie sa strigi la comeseni (eu oricum n-as fi putut, pentru ca mi-am luat in ecursie si mandretea de laringita cu care ma lafai si acum). In ciuda faptului ca 75% din timpul petrecut acolo a fost pe ritmuri de ceva cantaret latino, al carui nume, din fericire, nu l-am retinut, recomand o oprire la Poienita.

La intoarcere am facut o oprire aproape de Crasna ca sa ne facem si noi (in sfarsit, dupa atata timp de cand tot vrem sa facem asta si nu mai reusim) poze in lanul de rapita inflorita.














Urmatoarea oprire a fost la statuia lui Stefan de la Podul Inalt. Mi-a trezit o groaza de amintiri, eu copilarind in Vaslui. De multe ori am mers cu bicicleta pana acolo, unde luam agregatul in spate si urcam pana sus, ca sa culeg liliac pentru mama si sa admir privelistea.




















Am facut o mica oprire si la curtea domneasca, restaurata de curand. Si acolo alte amintiri. M-a bucurat sa vad ca in locul gropii imense, plina de gunoaie, pe care o stiam de cand mergeam la gradinita, acum e o cladire frumos restaurata, si un parculet cu verdeata, banci si copacei. Si biserica cu hramul Sf. Ioan Botezatorul arata bine, cred ca au facut ceva si acolo. Din pacate, fiind sambata spre seara, nu am putut vizita nici biresica, nici cladirea restaurata, dar asta e un motiv sa revenim :-)

Per total, a fost o excursie faina, relativ scurta (pe la 12 am iesit din Iasi, iar undeva dupa ora 19 eram deja inapoi). Building memories :-)

Niciun comentariu: