greu, greu

Greu cu muncile pe langa casa! Ba ploua, ba ajung prea tarziu...

Cu chiu, cu vai, am reusit sa curat via (cei 6 butuci pe care-i am) si pomii intr-o oarecare masura, insa nu am reusit sa le aplic tratamentul de primavara (zeama bordeleza si ulei, din motive de ploaie). Sambata, in ciuda ploii marunte, am stat prin gradina vreo jumatate de zi si am mutat zmeura, prilej cu care am mai si rarit-o, si crinii. Initial plantasem mare parte din ei pe sub pomi, si au mers destul de bine cat au fost pomii mici. Dar de vreo 2 ani nu mai eram multumit de evolutia lor. Asadar i-am scos pe toti, si au fost ceva crini. Fiecare "tufa" avea de la 2 pui in sus (cei mai multi au fost vreo 15!). I-am despartit si i-am replantat prin alte locuri din curte, mai la lumina.

Am mai plantat si ceva bulbi de branduse si de narcise (o parte de la ai mei, altii de prin ceva ghivece luate acum vreo luna si ceva), am mai transplantat niste lalele ratacite intr-o jardiniera noua confectionata dintr-o anvelopa veche (multumesc, vecine!) umpluta cu pamant de flori, si am scos puii de luleaua turcului care iesisera la mare (chiar foarte mare, in vreo 2 cazuri) distanta de tufa-mama. Am mai tuns si tufa de clematis si un pic pe cea de caprifoi, dupa care m-am oprit, din cauza ploii.

Avand asa multi crini, am donat o groaza din ei unei cunostinte, impreuna cu o tufa de rubarba si ceva pui de lulea.

Pe seara a iesit si sotioara sa curate trandafirii, fiind ceva ce ma rugase expres sa o las pe ea sa o faca.

Acum, mai am de facut curat prin curte, mai precis de adunat crengile taiate (si lastarii de trandafiri), ceva frunzis mort de asta toamna, si ce-o mai fi. O sa urmeze un pic de sapat, in mica portiune ramasa fara iarba (probabil nu pentru mult timp.)

Niciun comentariu: