cartofi noi la cuptor cu verdeturi

Intrucat in piete au aparut cartofii noi (de import, cred ca din Egipt), ieri am luat si eu vreo 3 kile ca sa fac cartofi noi la cuptor.

Procedura e simpla. Am ales cartofii cei mai mici si i-am pus la fiert in apa cu putina sare. Cat au fiert, am pregatit verdeturile: 5 fire de ceapa verde (cumparata din piata) taiata in bucati nici prea mari, nici prea mici, 3 fire de usturoi, din productia proprie din spatele casei, taiat asemenea cepei, si vreo 3 crengute de rozmarin, tot din gradina proprie, pe care le-am jumulit bine. Am amestecat verdeturile intr-o farfurie adanca si le-am lasat in pace.

Cand au fost gata cartofii, i-am scurs de apa si i-am lasat sa se racoreasca nitel, ca sa-i pot manevra. Dupa ce s-au racit, i-am rasurnat intr-o tava in care am pus niste hartie de copt, i-am raspandit cat mai uniform si i-am turtit usor, cu degetul mare, asa cum am vazut intr-o emisiune de-a lui Jamie Oliver. Scopul e sa maresti suprafata de contact cu tava, se vor rumeni mai frumos, n-o sa fuga prin tava, e mai usor sa-i intorci, si se vor coace si mai bine.

Peste cartofii turtiti am presarat niste sare grunjoasa neiodata (sarea baciului se cheama, am gasit intr-un magazin naturist), niscaiva piper proaspat macinat si mixtura aia de verdeturi. Peste toate astea am mai pus si niste unt de casa, facut de sotioara, si 2-3 linguri de ulei de masline.

Asa aratau inainte de a-i introduce in cuptor, unde i-am lasat pana au inceput a se rumeni pe partea de dedesubt, moment in care i-am intors si i-am mai lasat vreo 10 minute:
















Din pacate n-am si o poza cu ei dupa, asezati frumos pe un patucean de salata verde in farfuria destinata sotioarei, pentru simplul motiv ca ne era foame si nu stiam cum sa-i bobinam mai curand. Dar pe cuvantul meu ca au fost deliciosi.

2 comentarii:

DeliaH spunea...

Foarte bun pare. O sa incerc si eu cu usturoi. Spor la gatit. Sotia cred ca se bucura.

Euro spunea...

chiar e o reteta buna si usor de preparat. pofta buna :-)