scump la vedere

Un fel de clarificare a nedumeririlor exprimate in comentariile acestei postari. Sa nu fiu inteles gresit: habar n-aveam cine a facut fotografia cu pricina, dar l-am stresat pe Gogu pana am gasit informatia de care aveam nevoie. Si, brusc, mi-am adus aminte ca ne-a pomenit dl Dan Mititelu (un om deosebit si un fotograf iscusit, cu care am facut un curs de initiere in fotografie anul trecut) despre o fotografie a autorului cu pricina.

So, without further ado...

Andreas Gursky

Artist vizual geman, autor al unor fotografii vandute pe bani grei. E vorba de sume cu 7 cifre.

Una dintre fotografiile sale (Rhein II) a fost catalogata drept cea mai scumpa fotografie vanduta vreodata (pana in prezent, cel putin). La o licitatie desfasurata la casa Christie's in noiembrie anul curent, fotografia in cauza a obtinut nici mai mult, nici mai putin de 4,34 milioane de dolari.

O alta fotografie a sa (99 Cent II Diptychon) a fost vanduta de casa de licitatii Sotheby's, in 2007, cu 3,34 milioane de dolari. La vremea respectiva, asta era cea mai scumpa fotografie vanduta vreodata (si despre asta era vorba in primul paragraf).

Deci, observ eu, ii ia omului vreo 4 ani sa faca o fotografie valoroasa, dar si cand o face... Sa ne asteptam deci la o noua doborare a recordului, cu o suma probabila de cca. 6 milioane.

Aici si aici se pot vedea doua liste (nitel diferite una de cealalta) cu cele mai scumpe fotografii vandute pana prezent.

2 comentarii:

Cristi spunea...

Pai scrisesem eu numele fotografului sub poza. :)

Euro spunea...

ei, iarta-ma si tu, n-am vazut :-)