fuse si se duse

Scurt, ca orice concediu, dupa ce-l termini. Asa a fost concediul meu de vara, petrecut partial pe litoralul romanesc, si partial in masina, in spatele volanului (catre si dinspre mare, precum si vreo 2 drumuri la Piatra Neamt). Din fericire, mai am destule zile de concediu. Din nefericire, nu stiu cand si daca o sa pot beneficia de ele dupa bunul plac. Pentru ca munca la birou si pentru ca mariaj cu banca (pentru cunoscatori ;-)).

A fost prima iesire a bebelinei la marea cea mare, primul ei drum mai lung de 70 de kilometri, primul ei contact cu mult nisip, cu multa apa, cu pescarusi, cu meduze si scoici si cochilii de melci, cu chistoacele aruncate aiurea prin nisip, cu tumultul plajei romanesti si cu muzica la volum mult prea mare razbatand din boxele teraselor de pe faleza.

Locatia: Eforie Nord, strada Smaraldului. Am inchiriat o viluta impreuna cu alte doua familii, si acelea cu copii (asta e alta istorie, nu intru in detalii aici si acum; sa zicem doar ca a fost o experienta din care in mod sigur am tras niste invataminte). Ca localizare fata de faleza a fost OK. La cca 2 minute de teatrul de vara, si la cca 5-7 (mersul meu) de strada principala, cea cu magazine (bulevardul Republicii). La plaja ajungeam in aproximativ 5 minute. Viluta, in sine, cam lasa de dorit. Aflandu-se fix sub doi castani uriasi, are o pozitie destul de nefericita fata de soare, ceea ce se traduce prin cam multa umezeala inmagazinata in pereti. Una din doamne a dezvoltat o tuse serioasa si total nemelodioasa pe fondul ceva-ului din casa. Nitica igrasie se observa si pe unul dintre peretii bucatariei, deasupra caruia se afla un fel de balconas unde, neexistand acoperis, se cam acumuleaza apa de la ploaie (tinand cont ca in vinerea cand am ajuns chiar a plouat, am putut observa asta).

Puncte pro pentru viluta:
  • bucatarie destul de OK echipata (tacamuri, vesela, oale)
  • frigider
  • camara - poti depozita destule acolo
  • living destul de mare pentru 3 kinderi sa faca tot felul de tampenii
  • TV in fiecare camera
  • prezenta aproape zilnica a celor 2 doamne de la curatenie (scos gunoiul, curatenie, schimbare lenjerie si prosoape cam la 3 zile)
  • gratar in spatele casei (am profitat si noi de el)
  • zona relativ linistita
  • mini-loc de joaca pentru copii (trambulina elastica, tobogan, nisip)
  • am pozat un gandac super misto, adica asta de mai jos





















Puncte contra:
  • prezenta igrasiei si a unui miros de umezeala si de ranced, mai ales cand ridici salteaua ca sa bagi cearceaful sub ea
  • lipsa unei masini de spalat
  • aragaz sub forma unei plite cu 2 ochiuri, conectata la o butelie
  • gardul din spatele casei pe sub care se strecurau cainii bagabonti (m-am racit cand am vazut unul in curte, cu ochii pironiti pe ce tinea bebelina noastra in mana; nici nu stiu cand m-am ridicat si m-am repezit la el sa-l alung)
  • faptul ca eu, ca si client, trebuie sa am grija sa scot lunea tomberonul si sacii de gunoi in strada
  • baia de la parter e foarte ingramadita, WC-ul e la cca 15 cm distanta de cabina de dus, asa ca ai de ales: ori iti strecori artistic picioarele intre cadita cabinei si WC cand iesi de sub dus, ori pasesti direct pe WC (daca ti-ai adus aminte sa cobori capacul) si de acolo sari in slapi. In orice caz, destul de incomod daca nu te incadrezi, ca si constitutie fizica, in categoria doi la legatura
Preturile nu mi s-au parut nici foarte mari, nici foarte mici. Sezlongul era 10 RON/zi, litrul de lapte Dorna UHT 3,5% costa 7,5 RON, strugurii au fost 14 RON kilogramul, porumbul (cel vandut de conationali, pe plaja) 5 RON (eu am luat de la aprozar cu 2 RON si l-am fiert la viluta). Saorma nu stiu cat era, n-am servit. Gogoselele alea tip inelus au costat 0,9 RON bucata (asta pentru ca le-am vrut cu topping, altfel m-ar fi costat 0,80 RON), inghetata Corso pe bat (aia la care fac reclama Conectoru' si Corina Miss Boboc) am gasit-o cu 2 RON la o taraba care era deschisa total aleatoriu. Am gasit si Gogoasa Infuriata, dar nu mai stiu cat a costat aia cu vanilie. Sigla era cam stearsa, probabil nu mai au aceeasi trecere ca acum cativa ani. Dar gogosile tot bune sunt, chiar mai bune decat alea inelus. Sau poate oi fi eu nostalgic, cu gandul la perioada studentiei...

Parcul de distractii. Tinand cont ca bebelina noastra este inca virtual-ombilical atasata de mami (da, a inceput sa strige mami, a invatat de la o alta fetita de la viluta), la trenulet a trebuit sa decartam de fiecare data 5 RON x 2 (1 bilet ea, 1 bilet mami). La carusel am insotit-o eu, dar fiindca am stat in picioare, am platit doar 5 RON. Roata costa tot 5 RON de persoana. Masinutele alea cu melodii, care au doar o cursa du-te-vino, costa fie 3, fie 5 RON/fisa, in functie de locatie. De pilda, la alea de langa parculetul din fata teatrului de vara (unde scranciobul, toboganul si balansoarul nu costa) e 3 RON, dar la cele de pe aleea care coboara spre Belona costa 5 RON. Location, location.

O prajitura decenta, dar scumpa (12 RON/100g) se poate servi undeva pe langa Belona. Imi aduc aminte ca scrie ceva cu Pasticceria acolo. Locatia e faina, baietii de acolo sunt amabili, prajiturile sunt servite frumos. Apa (carbogazoasa sau plata, ca sa nu cad in capcana apei minerale) e importata din Italia, nu am vazut sa aiba Dorna, Borsec, Izvorul Minunilor, Roua sau Aqua Carpatica.

Am facut o vizita si la acvariul din Constanta. Am impresia ca am decartat 20 RON/persoana acolo. La microrezervatia de langa delfinariu costa 10 RON/persoana (acces inclus la expozitia de pasari exotice, care consta in vreo 15 voliere cu cateva specii de papagali, 2 pasari rinocer, un tucan si niste turturele. A, si 3 arici). Daca vreti la delfinariu, pregatiti-va sa scoateti 50 RON/persoana (acces inclus la microrezervatie si la expozitia de pasari exotice). Microrezervatia e chiar misto. Pelicani, lebede (albe si negre), rate, gaste, iepuri, gaini de expozitie, rumegatoare, cai, ratoni, un caine enot ca vai de mama lui, o vulpe pe care n-am vazut-o (deci e posibil sa nu fie decat tablita acolo), niste mistreti, struti, etc. Per total, e faina. Vede copilul niste animale pe care, altfel, nu le stie decat din carti si de la TV. Bebelina noastra nu se mai dadea dusa de la cusca iepurilor, baga degetelele prin plasa si zicea "sup-suuup", iar la voliera unde convietuiesc veverite, porcusori de Guineea si gainuse si cocosei americani a tras o chiuiala de muream de ras si de dragul veseliei ei. Deci asta chiar recomand din toata inima, merita cu brio o vizita. Macar pentru copil/copii.

Per total, a fost OK pentru o prima experienta a bebelinei la mare. Speram ca anii urmatori va fi mai bine, ca nu se va mai simti intimidata de atata apa, nisip si lume, si ca toate zilele petrecute la mare vor fi ca joia trecuta, cand s-a bucurat de apa calda si linistita, cand s-a jucat in nisip, cand a fost, efectiv, asa cum ne inchipuiam ca va fi tot concediul.

Niciun comentariu: