nocturne

Asta noapte am stat pana pe la 2:30 sa ma uit dupa meteori (Delta Aquarids). Am vazut cativa, am vazut si vreo doi sateliti, niste avioane si multe stele. Ar fi fost ele si mai multe, dar am destul de multa lumina parazita care vine atat de la luminile Iasului, cat si de pe la becurile si casele din jur. Acum 2 ani era ceva mai bine. Dar asta e, asta avem, cu asta defilam.

N-am reusit sa prind niciun meteor in cadru. Toti cei pe care i-am zarit erau total in alte parti decat zona inspre care era indreptat obiectivul (Skat, din constelatia Varsatorului).

Am folosit atat obiectivul de 50mm (cu f2.8 si ISO400, la 15-20s), cat si pe cel de kit, la 18mm (f3.5 si ISO400, 25-30s), telecomanda cu fir, trepied. Poate peste vreo 2 saptamani, cand sunt Perseidele, sa am ceva mai mult noroc. Daca o sa tina si vremea cu mine, bineinteles.

Oricum, pe la 2:30 am remarcat ca se racorise nitel afara, si am vazut ca se aburise lentila obiectivului, asa ca mi-am strans toate cele si m-am dus la nani.

Ceva poze cu un satelit si cu o bucata din Calea Lactee. Nu-s foarte reusite, dar macar am incercat :-)



Niciun comentariu: