prezidentiale 2014

Fiind in prag de alegeri prezidentiale, cand, dupa muuuuulti ani petrecuti pe "tron", Base va fi inlocuit de altcineva, ma hazardez si eu la ceva parere personala despre candidati. Si sa-i luam pe rand:

- V.V. Ponta - rosu pana in maduva oaselor, pana la gat in scandaluri, plagiator si mincinos, las, atitudine sfidatoare si fan al practicilor comuniste din China. Urat de multi, mai ales in online, ridicat in slavi de aia care-s prosti, dar multi, si care si-au primit sau isi vor primi cota de ulei, zahar, galeti si pixuri. Va fi votat de unii pe motiv ca "e cel mai tanar" sau ca "o sa fure mai putin". OMFG!!! Sper din tot sufletul sa nu iasa din prima, sa ajunga in turul doi si (fingers crossed) sa si-o ia peste botic. Sau peste urechi.

- Iohannis - ardelean, domol la vorba (poti sa faci o baie relaxanta, sa te barbieresti, sa te imbraci la tol festiv si sa tragi si vreo doua dansuri la o nunta pana termina el de zis "Doamnelor si domnilor"), un pic cam prea fad in campania asta electorala (as fi vrut ceva mai mult nerv din partea lui), dar, din cate am inteles, a facut treaba buna ca primar al Sibiului, lucru confirmat si de Groparu, plus ca eu am o feblete pentru ardeleni, avand rude in Miercurea-Ciuc. Totusi, desi Iohannis e slo-mo pana in maduva oaselor, parca-parca i-as da o stampila. Parerea mea e ca intre el si Ponta se va da batalia pentru postul suprem in stat.

- Monica Macovei - doamna Monica. A infiintat DNA. Are pisica. N-am vazut afise cu ea prin oras. Candidat independent. E ceva ce ma face sa vreau sa pun stampila pe casuta cu numele ei. Nu cred ca are sanse sa ajunga in turul doi, dar s-au mai vazut surprize si cu alta ocazie.

- Udrea - din pacate ea va ramane forever and ever blonda lui Base. Fosta ministresa a turismului, are o frunza verde in frunte si un slogan prost ales pentru bradul de tara. Ca sa nu mai vorbim de sloganul (cu diverse variatii) folosit in campania electorala, "Buna pentru...". Geez! Vine din partea partidului PMP. Eu tot P.I.M.P. citesc, si imi vine in minte melodia lui 50Cent. Nu cred ca are sanse sa ajunga in turul 2, dar daca ajunge si se "bate" cu Ponta, vorba Simonei, votez pana si crocodilul din care a fost facuta geanta ei numai sa nu iasa Viorel el lider maximo.

- Melescanu - vax albina, flit total. Fost director al SIE. Cred ca Udrea zicea ca ar fi potrivit pentru postul de prim-ministru. N-am vazut decat vreo 2 afise cu el prin oras, cu textul ala insipid si pe fondul ala verde, nasol de tot.

- Tariceanu - nu, multumesc

- Hunor - prea ungur pentru mine, si oricum nu va fi votat decat de ai lui

- Dan Diaconescu - imi pare rau, dar pe domnu' Dan nu pot sa-l disociez de postul OTV, unde avea invitata o tanti cu niste paturi sau prosoape infasurate in jurul capului, si unde facea "sondaje" care de care mai bizare.

- Vadim - om mai coleric si mai isteric si mai vehement decat asta n-am vazut. Nu cred ca l-as vota. Nu cred...si totusi...Ponta...Vadim...Ponta...Vadim...hmmm...

- William Branza - president Cheese, if you please! Serios? William Branza? Mai bine se apuca de stand-up comedy cu numele asta

- Szilagy - nope, vezi Hunor

- Funar - asemenea lui Johannis, cica s-a descurcat bine ca primar al Clujului. Totusi, nu cred ca are sanse sa obtina suficiente voturi ca macar sa ajunga in turul 2

- Constantin Rotaru - who?

- Mirel Mircea Amaritei - again, who? Mirel? Bai, deci am avut Iliescu, Constantinescu, acusica incheiem epoca Basescu, si vine el cu Amaritei? Nu merge.

Mi-ar fi placut sa vad mai multa implicare din partea tuturor candidatilor. Faptul ca n-am vazut afise, bannere si alte materiale electorale decat cu 4 dintre candidati ma duce cu gandul la faptul ca, pentru ceilalti, nu e important sa se faca vazuti de potentialii alegatori. Pai de ce sa-si faca campanie numai, sa zicem, in Covasna si Harghita? Daca vrea sa fie presendinte peste toata Romania, sa ma convinga si pe mine, moldovean, ca ar trebui sa-i dau lui votul. Cine e Rotaru? Sa fi pus si el un afis, ceva, cu un slogan: "Rotaru - face Romania sa se invarta". Sau Branza: "Vreau sa fac din Romania un burduf de cea mai buna calitate". Sau oricare dintre cei doi unguri: "Vrei o tara ca afara? Hai sa mutam granita Ungariei pana la Prut". Ceva de genul...orice!

N-am vazut dezbateri televizate. Confruntari, intrebari adresate de moderatori si raspunsuri la obiect, fara floricele si demagogie. Daca nu ma insel, candva se facea asta. Acum...liniste. Am inteles ca s-a incercat organizarea unor asemenea dezbateri, dar ca unii (Ponta, Tariceanu) efectiv nu s-au prezentat sau au refuzat dezbaterea. Fun fact: cica la dezbaterea care trebuia sa aiba loc intre candidatii principali, ca sa zic asa, adica Ponta si Iohannis, a venit doar neamtul. Ponta nu a venit, fara sa dea nicio explicatie. Fiecare avea la dispozitie 40 de minute. Iohannis a raspuns la intrebari, dar, neavand cu cine sa combata, ar mai fi avut la dispozitie, conform regulilor, si timpul ramas de la celalalt candidat. Iohannis a refuzat. S-a incadrat in cele 40 de minute si cam asta a fost.

Joi seara se pare ca o sa fie dezbatere intre Macovei si Udrea. O sa fie interesant. Dezbaterea dintre Macovei si Tariceanu nu a avut loc, Tariceanu neprezentandu-se.

In ciuda faptului ca e chiar dificil sa te hotarasti cu cine sa votezi anul asta, o sa merg la vot. Este datoria mea de cetatean, de locuitor al Romaniei. Imi doresc un presedinte cu cojones (poate sa fie si in sens figurat, nu neaparat sa i se balangane intre picioare), cu coloana vertebrala, un leader adevarat. Romania are nevoie de o resuscitate, de un reset. De 25 de ani ne chinuim sa ridicam capul din mlastina, dar sunt unii care ne tot apasa inapoi, pana la limita sufocarii. Cred ca anul asta ar trebui sa facem o schimbare. Imi doresc un presedinte care sa vrea sa faca ceva, sa faca din tara asta un loc frumos si prosper, in care sa-mi cresc cu drag copilul, si, cand o veni vremea, sa-mi plimb nepotii.

As vrea sa nu se mai vanda voturile, lumea sa deschida ochii mai bine, sa gandeasca si sa aleaga cu mintea limpede. Stiu, e nitel exagerat. Romanul e pomanagiu si usor influentabil. Din pacate, asta e realitatea. E multa prostime si exista prea putini oameni cu capul pe umeri. Plus ca atitudinile de genul "la ce sa ma duc, ca oricum votul meu nu conteaza" sunt paguboase. Orice vot e important, si un singur vot poate face diferenta. As vrea sa se mobilizeze cat mai multi oameni si sa atingem macar un 85%. Eh...wishful thinking...

Totusi, hai sa mergem la vot! Hai sa le aratam celor care spera sa traga toata spuza pe turta lor ca li se poate da peste mana. Hai sa incercam sa facem sa ne fie mai bine!

Niciun comentariu: