Ponta, cu un pas mai aproape de a fi PeSeDinte








Am vrut sa pun alt titlu la postarea asta, dar nu mi-a venit in minte in ce cuvand sa inserez ACL. ACoLit...AsCuLtator...pACaLici...pACaLit...nu prea merge. Lipsa de inspiratie.

Ieri am fost la vot. Nu fac un secret din faptul ca l-am votat pe Iohannis. Nu vad de ce as face-o. Am oscilat intre el si Macovei, pana la urma l-am votat pe el. Macovei a avut un discurs interesant, pare pusa pe fapte, cred ca ar fi un (prim-)ministru bun (daca o sa ajunga in postura asta sub noul presedinte), si, cine stie, poate va deveni primul presedinte femeie la urmatoarele alegeri. Pare destul de pertinent ce zice Moise Guran.

Nu fac un secret nici din faptul ca nu-mi place defel de Ponta. Il consider un ingamfat, un trisor si un ciocoi, nedemn de a fi presedintele Romaniei. De asemenea, in eventualitatea in care va iesi Iohannis presedinte (desi mi se pare cam putin probabil asta), imi asum si "vina" asta. In 2004, fiind Au-Pair in Suedia, mi-am carat persoana fizica pana in Stockholm (de undeva de prin nord, de la vreo 700 km distanta) ca sa-l votez pe Base. Ce-a urmat dupa alegerea lui e arhicunoscut, nu mai intru in detalii. Macar nu a iesit atunci Bombonel, ca mai mult de-aia l-am votat pe marinar, ca sa nu iasa un PSD-ist presedinte. A trebuit sa aleg intre doua rele.

Revenind la alegerile de duminica. Mi-a placut faptul ca am stat la coada in fata sectiei de votare, chiar daca nu a fost mare coada. Pe la 10 si ceva am fost eu la vot, am avut vreo 6-7 persoane in fata. Mi-a placut si faptul ca in tara s-a stat la coada in fata sectiilor de votare. Asta chiar nu am mai vazut-o de mult. Nu cred ca a fost la fel in 2004, cand a iesit Basescu.

Am fost si eu revoltat, ca multi altii, vazand la televizor cum s-au pus bete-n roate celor din afara. Romani plecati la munca sau la studii sau la...whatever, care au vrut sa voteze si nu au fost lasati. Din punctul meu de vedere, votul stranierilor a fost sabotat cu buna stiinta, premeditat, tocmai in vederea obtinerii scorurilor pe care le stim cu totii. Pacat ca, in ciuda protestelor, nu au reusit cu totii sa voteze, desi s-au incalcat niste legi acolo. Cred ca altele ar fi fost cifrele acum. Sper totusi sa se faca niste anchete si niste unii sa plateasca pentru abuzuri.

Acum, vad ca Ponta solicita BEC adoptarea unor solutii de eficientizare a procesului de votare pentru turul 2, care va avea loc pe 16 Noiembrie. Faza asta eu o vad cu doua taisuri pentru el. Pe de-o parte, o sa fie unii care o sa zica "uite, si-a dat seama ca s-a gresit, incearca sa dreaga leusteanul, hai sa-l votez"; pe de alta parte, vor fi cei frustrati ca au stat in frig cu orele, unii chiar degeaba, si ii vor trage una zdravana peste bot prin aplicarea stampilei pe casuta cu Iohannis. Eu sper sa fie mai multi din categoria a doua, si astfel sa incline balanta in partea sasului.

Ca veni vorba despre Iohannis: din punctul meu de vedere, Ponta i-a ridicat acum mingea la fileu. Iohannis trebuie acum nu sa zica "va rog, doamna minge, poftiti in terenul meu", ci sa ii serveasca o "bomba" cu toata forta. Eventual o perversa de la Sibiu, daca o exista asa ceva. Acum este momentul ca Iohannis sa se lanseze intr-o campanie electorala adevarata, cum n-a desfasurat ante-2 Noiembrie. Acum este momentul sa se adreseze poporului nu dintr-o pozitie defensiva, ci intr-un mod care sa arate ca are bile de neamt, din cel mai dur otel nemtesc (Krupp cred ca era vestit prin anii '30-'40, acum nu mai stiu care e).

Astazi am vazut hartile astea doua (prima e de la Antena3, cealalta de la Gandul):














Ambele arata o Romanie majoritar rosie, PSD-ista, pontista. Rosul este asociat, in mintea noastra, a celor care am prins, mai mult sau mai putin, perioada pre-'89, comunismului. Hai, fiti sinceri, asta va doriti? O noua Romanie comunista? Ca multi altii, am fost si sunt surprins ca atat de multi oameni au votat PSD-ul. Dar, pe de alta parte, sunt constient ca nu putea fi altfel. Cei de la tara, care nu stiu sa filtreze informatiile si care mananca Antena3 pe paine, sunt multi. Mult prea multi. Sunt convins ca de la ei au venit procentele care l-au departajat atat de mult pe Ponta de Iohannis. Ei sunt cei care si-au "vandut" votul pe te miri ce (de-ale gurii sau o suma infima). Si mai sunt si oraseni, oameni cu ceva mai multa glagorie, care vad in Ponta un Mesia. Motivatia lor imi scapa. De 25 de ani fugim sau incercam sa fugim de comunism, si, cu toate astea, ne incapatanam sa alegem in fruntea statului oameni care, pe linie politica, de acolo vin. Pentru cei care nu pricep ce zic, sa-si aduca aminte ca precursorul PSD-ului a fost FSN-ul, cu bunicuta Iliescu in frunte. Ce doi presedinti care n-au fost PSD-isti au fost Constantinescu si Base. In rest, tara asta a fost sub semnul trandafirului. Nu credeti ca ar fi cazul sa mai facem si altceva decat horticultura? Eu da.

Citind ceva mai devreme articolul asta, initial m-am inflamat, moldovean fiind. Dar, lasand la o parte "mandria" de a fi moldovean, omul are dreptate. In momentul in care treci muntii, parca intri in alta lume. De asta m-am convins de fiecare data cand am ajuns in Brasov, Cluj, Hunedoara sau Miercurea-Ciuc. Sincer, si cand merg la Radauti parca e altfel. In satele din apropierea Radautiului oamenii stau la poarta cu legume, borcane de muraturi, zacusca, salata de sfecla cu hrean, cu saci de cartofi, cu varza, tuica si vin. In partea Iasului...stau la poarta cu PET-ul de Noroc si cu punga de seminte. Deci ii dau dreptate. Moldova (ma limitez la Moldova) e experta in "las-asa", in "las' ca nu se cunoaste daca iau si eu", in "da-l naibii ca si-asa nu ma plateste suficient", iar vitamina preferata este, o stie toata lumea, "Ie si Be". Moldoveanul se complace in starea de bovina placida, care, chiar daca isi ia cruci si dumnezei si pari pe spinare, e multumita ca primeste un brat de coceni si un grajd darapanat in care sa-si duca zilele amarate pana cand, nemaiavand stapanul ce sa mulga, e dusa la abator.

Extrapoland, sunt ferm convins ca astia vom fi noi, romanii, sub o noua conducere PSD. Vom sta, cu capul plecat, rumegand la cate o gaura de covrig, ca atata o sa ne permitem, asteptand ca PeSeDintele sa ne trimita flegme de la balcon, si, la comanda, ne vom ridica la unison capetele, cu gurile deschise ca niste pui de vrabie zgribuliti, primindu-le fix intre amigdale, dupa care vom multumi in cor si vom inalta cantece de preaslavire a maretului conducator, el lider maximo al Romaniei. Da, e scarbos ce am scris, dar e si mai scarbos sa ne punem palma-n fund si sa nu facem nimic.

Avem si noi, si Iohannis, 2 saptamani sa ne mobilizam, sa ne prezentam la urne, sa votam altceva decat PSD-ul. Iohannis are datoria, fata de alegatorii din primul tur si fata de cei pe care si-i doreste in turul 2, sa arate ca are nerv, ca este in stare sa sustina un discurs in asa fel incat sa nu adoarma 90% din auditoriu, ca stie sa zambeasca, ca stie sa fie un lider. Discursurile demagogice, placide, in care nu se puncteaza nimic precis, in care se merge pe linii generale, nu ajuta. Atitudinile flegmatice nu-si mai au locul in aceste 2 saptamani. Iohannis trebuie sa constientizeze faptul ca are in fata un candidat a carui forta vine din masa imensa de prostime pe care o controleaza ca un adevarat Bivolaru. Prostime care, dupa ce soarbe dintr-o suflare halba cu pisat, se gudura fericita la picioarele stapanului, zicand miorlait: "Thank you, sir! May I have another, sir?"

Astept cu nerabdare turul 2, si sper din tot sufletul sa nu vedem rosu in fata ochilor, iar previziunea bunicutei sa se adevereasca.
[...]PSD[...]se laudă cu rezultate care sunt obţinute prin metode aflate la limita legalităţii şi că, într-o bună zi, toate acestea vor fi plătite cu vârf şi îndesat.
"Aţi creat un monstru. Să nu uitaţi ce vă spun, dacă pierdeţi alegerile, partidul se va pulveriza. Nimeni nu vă va mai ierta!"
LE: Inca o harta, cu procente, de pe site-ul Adevarul:

Niciun comentariu: